Saturday, May 28, 2011

Macam mana nak uninstall ni..??

Salam buat para readers a.k.a.k pembaca di entry ini dan entry yang sebelum2 ini.. Owh, aku nak mintak maaf kepada korang semua yang sedang tertunggu2 entry terbaru aku untuk hari ini.. Pagi tadi aku agak sibuk sampai aku tak sempat dan tak dapat nak membuka blog aku ni..

Maksud sibuk aku tu ialah sibuk membuta membuat kerja tau.. Bukan sibuk menghadap tv walaupun ada lah juga..hehe. Kan malam tadi aku ada bagitau korang yang lappy aku ada problem tentang masalah connection internet kan.. Setelah aku teliti2 dengan lebih dalam rupanya ada satu punca yang menyebabkannya sebegitu..

Puncanya ialah dari puak penentang virus dalam lappy aku iaitu AVG antivirus.. Menurut pengamatan aku, problem ini berlaku sejak aku cuba memecat AVG dari komputer aku setelah aku mendapati cara dia bekerja tidak memuaskan hati aku..

Tapi mungkin kerana AVG ini telah mempunyai pemikirannya yang tersendiri, maka aku tak berjaya nak memecat dia dari lappy aku ni.. Bila aku nak uninstall je,dia tak bagi.. Katanya ada error lah, ada benda hilang lah.. Jadi disini aku nak mintak sesapa tolong aku boleh tak..

Korang tau tak cara lain nak uninstall software selain dari guna cara biasa.. Kiranya korang tunjukkan dekat aku cara luar biasa lah..hehe. Aku guna CCleaner pun still tak mau juga nak buang antivirus ni.. Degil betul lah AVG ni, nanti aku kena tukar lain lah pulak..

P/s : Antivirus yang paling okay bagi korang apa ye..??

5 comments:

Unknown said...

hauhaau..sowi lh bro..ayie xthu pon sellu uninstall jer dh boleh ilangkan..

Azmi Agsa said...

bro cuba guna perfect uninstaller...tengok dekat nurizspace.com xsilap

Azmi Agsa said...

bro cuba guna perfect uninstaller, cuba tengok dekat nurizspace.com, kalau xsilap

mss fix89 said...

avg mmg antivirus yg mnyakitkan hati nk uninstall..cara die kena remove dari luar biasa..ada cara die..da setle belum problem ni??..

mss fix89 said...

da setlle problem problem ni...ada cara die kena uninstall antivirus ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...