Thursday, May 05, 2011

Tangisan misteri di sekolah...

Malam ni ada cerita yang aku nak share dekat korang semua.. Cerita tentang suara tangisan misteri di sebuah sekolah.. Nama sekolah tidak boleh di dedahkan atas langkah berjaga2, yelah manalah tau kalau2 korang or adik korang ke yang sekolah dekat situ..

Cerita nya bermula begini, pada suatu malam yang dingin, cuaca pun dalam keadaan biasa sahaja.. Waktu itu seramai 15 orang pelajar sekolah menengah baru habis kelas tambahan pada waktu malam.. Kalau tak silap aku waktu itu baru pukul 10 kot..

Tiba2 2 orang pelajar terdengar seakan2 suara orang menangis.. Mereka mula pelik kerana pada waktu itu semua lampu kelas sudah ditutup dan itu menunjukkan yang tiada orang lagi dibangunan itu.. Mereka berdua cuba memanggil rakan2 mereka yang lain untuk memastikan bunyi itu..

Tiba2.. "Toloooonggg.... Bukak lah cepaaatttt....!!!" Satu suara yang agak nyaring dan kuat kedengaran di salah satu bangunan itu.. Pada waktu yang sama semua pelajar dah lari ketakutan selepas mendengar suara misteri itu.. Keesokannya memang kecoh juga sekolah tu kerana seramai 10 orang pelajar itu mengalami demam secara serentak..

Cerita itu juga heboh kerana pada masa yang sama kejadian itu berlaku, seorang pelajar telah hilang, ini menunjukkan bahawa pada waktu itu hanya seramai 14 orang pelajar sahaja yang sampai ke rumah.. Pihak polis telah menjalankan siasatan terhadap kehilangan pelajar itu dan sesuatu yang amat mengejutkan telah berlaku..

ini bukanlah sekolah yang dimaksudkan itu..
Akhirnya kes pelajar hilang itu telah  selesai dan kejadian tangisan misteri itu pun selesai bersama.. Korang tak faham ke dangan jalan ceritanya..?? Takpe, memang aku saje nak bagi korang tak faham ni.. Yang sebenarnya tangisan yang dorang dengar ialah suara tangisan pelajar yang hilang itu..

Yang sebenarnya juga, pelajar tu bukan hilang, tapi dia terperangkap di dalam makmal sains akibat tertidur di bawah meja.. Pelajar itu ditemui selepas sahaja pintu bilik makmal sekolah dibuka.. Jadi kesimpulannya disini ialah, sebelum korang balik tu korang check lah dulu sama ada kawan korang tu ada ke tak..

Kalau takde, manalah tau dia tertidur dalam kelas ke or dia memang tak datang ke.. Tapi yelah, sapa yang berani nak pergi check kalau tiba2 dengar suara orang menangis masa malam2.. Korang berani tak..??

11 comments:

liya alia said...

cis !! tertipu.. baru feeling2 tadi.. haha

Nenek Fasola said...

cerita ni mula2 mcm menakutkan..pastu jadik pelik pulak..nsb baik budak tu x mati dlm makmal kn...ish3

Ain Jia Zainudin said...

ngeahahahahahha .ape laa..
baru nk bace ni td .angin dh msuk uma ain ..sejuk kot ..sbb uma ain tgkt6 ..hahaah ..ingtkn seram btol td .cet .ngeeheheheh..;p

Misz Muffin said...

ceit!! baru rse nk seram.. kah3.. btw nice story.. =)

noreenrara said...

ceeiitt ~ suke sgt bwt cite mcm nie..heh ~

FariehanIbrahim [LBC] said...

LOL! boleh plak die tertido bwh meja..haha! =D

tp seram kot dgt org nanges mlm2..>.<

Adeyn ;) said...

ingatkan seram...haha... tgh mbygkan diri jadi budak tprangkap tue... hehe.. :D

nurelinda said...

mengong betul. apasal pegi tido dalam makmal ! ish3

~~Ticer Wann~~ said...

haishh baru je terasa keseraman...haha..best best...

ukhti syikin said...

huhu kejam2... tinggalkan member dalam makmal :)

Ini Kisah Tia said...

haish ! kesiannya . habis budak tu hidup atau tak esoknya ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...