Saturday, May 21, 2011

Korang ni baran tak..??

Eh2, ni apahal pagi2 dah tanya soalan yang macam tu..?? Orang pagi2 tanyalah dah sarapan ke belum..?? Dah mandi ke belum, paling tak pun tanya dah bangun ke belum.. Okay2, aku tanya lah ni, korang dah makan ke belum ni, kalau dah makan cepat jawab soalan di bahagian tajuk tu..

Kalau korang sendiri tanya aku, aku sendiri tak tau nak jawab apa.. Aku rasa aku ni cuma baran bila dengan adik2 aku je.. Yelah, dorang ni dah lah asyik bergaduh je, macam mana aku tak baran.. Namun walau macam mana pun kalau dengan orang lain aku boleh kawal baran aku ni..

Cuma satu jelah yang aku tak boleh tahan,aku tak boleh kalau dengar orang tu marah2 dan pada waktu yang sama, dia menyebut perkataan sensor.. Aku sendiri tak tau kenapa, bila aku berhadapan situasi macam tu, aku rasa dalam badan aku ni nak je pergi tumbuk orang tu..

Dan demi mengelakkan perkara itu berlaku, maka aku pergilah meninggalkan kampung halaman aku ni.. Cewwah, sampai nak meninggalkan kampung pulak aku ni, macam sengal lah pulak kalau aku tingalkan kampung sebab nak elakkan pergaduhan..

Tapi alhamdulillah lah sebab sepanjang aku hidup ni tak pernah lagi aku bergaduh dengan orang.. Aku pun sebenarnya tak suka nak baran2 ni, lagi2 sampai bergaduh.. Ibu selalu pesan, pakaian kotor boleh dicuci, tapi hati yang suci sukar dicari..

Eh2, apahal iklan sabun pun masuk juga dalam entry ni, dia ada share apa2 ke dekat dalam blog ni.. Ah, abaikan jelah apa yang aku mengarutkan tu.. Jadi cuma itu jelah benda yang aku nak share kan pagi ni.. Korang pulak macam mana, baran tak..??

* Baran = Cepat marah

6 comments:

Ali Kanchan aka Pirate said...

fuhhhh pemarahkah aku?

terataiflowerz said...

mak ckp saya baran...btul la tu kot

Tiramisu Fatiema said...

kadang2 ada situasi yg buat kite terbaran..huhu..tapi leh control ag ar...

Kuronofu91 said...

x la sgt...huhuhuhuh

♥Putri ilyanie♥ said...

saya seorang yg panas baran.. tapi bila dh besar ni dapat kawal cikitla.. kalau tak asyik nak melenting aje.. huhuuu

mykhalis said...

penyabo rupenye.. blh kawen dah ni..heh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...