Wednesday, May 25, 2011

Kejadian tanah runtuh tu ada kaitan dengan aku..??

Huih, biar betul dengan statement aku tu.. Ni kalau pegawai JKR baca ni, memang habis aku ni kena soal siasat dengan dorang.. Hope korang bukan lah orang2 dari jabatan tu ye, kalau ye pun korang buat2 tak tau je dengan apa yang aku nak bagitau dalam entry ni..

Sebenarnya kejadian tanah runtuh tu memang ada kaitan dengan diri aku.. Tapi aku bukan sengaja, ia cuma kebetulan je.. Okay, meh sini aku ceritakan yang sebenarnya, hope dengan apa yang aku ceritakan ni akan mengurangkan rasa bersalah aku ni..huhuhu

Ketika waktu kejadian itu, aku tengah berjalan2 disekitar sambil menghayati alam yang terbentang luas ini.. Tiba2 aku tersepak seketul batu entah kenapa aku rasa macam nak sepak je.. Selepas sahaja aku sepak batu itu, tiba2 berlaku tanah runtuh..

Time tu aku memang dah cuak gila dah, bukan setakat cuak gila tapi dah lebih lagi.. Masa tu aku sempat jugalah tengok macam mana tanah tu runtuh sehingga menyebabkan rumah2 dibawahnya ditimbus.. Tanpa memikirkan apa2, maka aku mengambil keputusan untuk melarikan diri..

Semalam aku singgah melihat tempat kejadian tanah runtuh itu, dan nampaknya kesan2 rumah yang hancur memang masih ada lagi.. Aku kesian melihat apa yang berlaku, jadi aku mengambil keputusan untuk menceritakan benda ni dalam blog ni..
gambar dari blog cikgu dahlia

Err, sebelum tu aku nak bagitau dekat sini.. Rumah2 yang hancur itu adalah rumah semut tau, atau orang panggil sebagai sarang semut.. Tanah runtuh yang aku maksud kan pulak ialah timbunan tanah merah yang berada di tepi jalan tu..hehe

P/s : Entah kenapa entry ni aku rasa macam tak best pulak, mungkin sebab sakit kepala kot..huhu

5 comments:

FatinFirdaus said...

dah blh agk dh.. kalau baca entry apiz nih mmg kena hati2.. huhu

Ferfarfer said...

MAKAN PANADOL :)

tia @ Ini Kisah Tia said...

lol . hahaa ..

m.a.p.i.e [ Ku sEnDiRiAn] said...

so u ade kat sana lah mase kejadian..?
tepon polis , sbb nak amik u puye statment

Emma Nyiu said...

Kena careful kalo bca ne..^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...