Tuesday, May 03, 2011

Inilah jadinya kalau tak study sebelum test...

Haih, bunyi tajuk tu macam nak target dekat seseorang je..?? Ye, memang aku nak target kan entry ini untuk seseorang yang tersangatlah malas nak study.. Bila nak exam or test, barulah sibuk nak cari nota dan baca.. Katanya dia sanggup rebus buku nota tu dan minum airnya supaya dia senang jawab test nanti..
ini gambar yang aku amik secara senyap2..

Gerangan siapakah yang telah aku maksudkan itu.. Ala, nantilah dulu aku bagitau dekat korang.. Tak best lah kalau korang tau awal2.. Sebelum aku nak bagitau ni, aku nak story lah sikit satu kejadian yang telah berlaku pada blogger ini akibat study last2 minit..

Korang nak tau ke tidak ni..?? Kalau tak nak tau sudah lah, aku nak sambung citer ni jugak.. Tak kisahlah kalau ada halangan dan rintangan yang menghalang, akan aku tetap juga menceritakan kejadian ini untuk pengajaran korang.. Eh2, termelalut panjang pulak, aku teruskan ye..^^

Pada suatu masa dahulu.. Ah, payahlah nak buat cerita macam cerita dulu2, aku buat stail biasa jelah.. Adalah satu hari tu, blogger ni akan menghadapi test subjek math (kalau tak silap lah).. Tapi oleh kerana blogger ni tersalah informasi, maka pada malam sebelum test tu, dia study lah untuk subjek komputer..

So, apa yang akan jadi kalau korang menghadapi kejadian seperti itu..?? Sudah mestilah masa test tu korang gelabah tahap tenuk hilang kereta sport (ni tenuk maju..hehe).. So, sejak hari itu blogger itu sudah mula insaf.. Dia berjanji yang dia akan memastikan subjek apa yang akan ada test sebelum dia study malam tu..

Moral of the story, sila pastikan korang makan sebelum study okay, nanti takdelah lapar masa study.. Owh, ye, kalau korang nak tau siapa blogger tersebut, ini link untuk pergi ke profile dia.. Kalau korang rajin korang pergilah pulak ke blog dia dan bagi nasihat dekat dia ye..>> profile blogger tu

4 comments:

Unknown said...

haa kan da kne,mkan la bnyk2,haha

Cik Pipi said...

aku sgt lerw malas nak study ouh .
esok exam, mlm kang baru study. itupun selang seli dgn tido ;p


gud luck !

amal said...

wohh..sure gelabah kalo masa nak exam baru tahu yg kita dah study subjek lain.

aNis sHazLiN said...

uish bhye tu klau salah stdy..bala3....huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...