Thursday, March 24, 2011

Durasi penghasilan entry2 aku...

Salam pagi, eh rasa macam nak tengah hari ni.. Pagi ni aku terlajak tidur akibat tidurku lena diulit intan mimpi2 indah.. Korang nak tau tak aku mimpi apa..?? Aku mimpi yang aku telah bertemu dengan..... Errr, takpelah, lain kali lah aku bagitau dekat korang ye..hehehe

Okay, kembali kepada tajuk diatas.. Eh, bukan kembali ke tajuk, tapi  kembali ke arah niat entry ini diwujudkan.. Aku tak tau kenapa aku rasa macam nak cerita benda ni dekat korang.. Mungkin sebab aku takde benda yang aku nak cerita kot..

Aku tak tau lah sama ada entry2 aku tu dikategorikan sebagai entry yang panjang atau pendek.. Sebab aku cuma menaip sahaja, bila dah siap baru aku tengok balik.. Itu pun cuma untuk check sama ada aku ada salah taip ke tidak.. Err, korang rasa entry2 aku ni panjang2 ke..??

Kebiasaannya aku akan membuat dalam 6 perengggan untuk satu2 entry tu.. Kalau rasa idea tu membuak2 keluar adalah sampai 7 perenggan, tapi itu aku rasa macam dah panjang sangat.. Dalam satu perenggan tu pula aku biasa buat antara 3-4 baris sahaja.. Sebabnya aku taknak korang sesat pula bila baca panjang2..

Untuk durasi hasil penciptaan entry aku itu, aku rasa adalah dalam area 15-20 minit, kalau tiada idea dan jika idea mencurah2.. Kenapa jadi macam tu..?? Sebabnya bila takde idea, aku kena kerah otak ni pikir ayat dan bila banyak idea, banyak pula benda yang aku nka tulis..

Okay, cuma itu je yang nak tulis.. Kalau korang pula biasanya buat entry mengambil masa berapa lama..?? Aku paling lama sampai 2 hari kalau tak silap aku.. Sebab idea untuk buat entry tu asyik main nyorok2 je..huhu. Last2 aku delete entry tu..^^

P/s(Play station) : Entry ni mengmbil masa selama 15 minit 45 saat untuk dihasilkan..

4 comments:

Unknown said...

ERM..NANA LAK..KADANG2 AMBIK MASA 10MINIT..KADANG BERMINIT2 GAKLA...TGK LINE LA...HEHEH N KALU TIME TU TGH FREE(PELANGGAN TAK DTG KACAU)HEHEH..TP TAKDE LA MKN 2HARI...

Siti Hajar Masri said...

kadg2 apa yg kita taip kita x sedar pnjgnya sbb apa yang terlintas kita akan taipkan..panjang pendek x kisah janji ada org baca..:)

Arpiiz said...

nanasahir : ni mesti selalu blogging time kerja..hehe

yang sampai 2 hari tu sebab asyik jadikan draft je, sebab tu amik masa lama..T_T

Arpiiz said...

siti hajar : yeh, saya setuju tu...^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...