Sunday, March 20, 2011

Cap aku hilang...

Ala, cap hilang pun nak citer dalam blog.. Entah apa kan aku ni, adakah aku nak menjadi seperti adik aku yang berumur 7 tahun tu.. Apa pula kena mengena dengan adik aku ni..?? Yelah, sebab adik aku tu kalau benda hilang je mesti mengadu dekat orang terutama dekat aku lah..

kalau ada cap ni boleh jalan2 masa malam..
Masuk ni dah 3 kali cap aku tu hilang.. Apakah itu cap..?? Cap dari segi istilah ialah topi yang diletakkan diatas kepala, bukan di kepala lutut.. Manakala caps lock pula ialah satu button yang ada di papan kekunci bukan di papan yang reput.. Tapi aku bukan nak cerita tentang caps lock tau..

Ceritanya macam ni, aku sebagai pengguna cap yang agak tegar sikit pergilah keluar membeli barang2 yang mak aku pesan.. Setelah membeli barang2 tu, ketika aku sedang menunggang kuda motor, maka berlaku lah kejadian yang tidak diingini itu.. Topi yang aku letakkan didalam bakul motor tu tiba2....

Tiba - tiba.......

Topi itu telah terbang dibawa angin dan jatuh diatas jalan.. Tanpa sempat aku mengelipkan matanya, sebuah kereta telah menggilis topi aku itu.. Kemudian sebuah kereta lain juga telah melakukan perkara yang sama.. Aku tak sanggup nak melihatnya lagi dan aku terpaksa membiarkan topi aku itu terlantar diatas jalan yang sibuk itu..

Aku nak buat u-turn, tapi apakan daya sebab jalan untuk membuat u-turn itu agak jauh.. Aku terpaksa lah meredhakan apa yang berlaku.. Kejadian yang baru berlaku tadi amat menyedihkan diri aku, okay ni tipulah sebab aku tak feel apa2 pun sebenarnya..

So nampaknya aku terpaksa lah pergi mencari topi/caps yang lain.. Tapi bila aku fikir2 kan balik, aku rasa nanti2 lah aku beli sebab banyak benda yang lagi penting yang perlu aku beli.. Korang pernah tak alami benda ni..?? Macam helmet ke yang terjatuh..(eh, benda ni pun pernah berlaku dekat aku tau)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...