Wednesday, March 30, 2011

Huwaaa...!!! Apa benda tu...

Errr, aku bukan nya nak merengek macam budak  kecik ye.. Tapi disebalik tajuk itu terdapat cerita yang menarik untuk aku sampaikan dekat korang semua.. Bagi aku menarik lah, tapi kalau korang rasa tak menarik, korang baca jugak...hehehe

Cerita yang baru  berlaku tadi, aku keluar pergi membeli sebuah kereta sport atas permintaan mak aku.. Ops, satu penipuan dapat dikesan.. Okay2, aku cerita secara serius ye.. Korang diminta tukarkan suasana korang kearah suasana yang lebih seram gila babas ye...

Ketika aku dalam perjalanan hendak ke kedai, tiba2 dari jauh aku ternampak sesuatu yang agak mencurigakan.. Seakan2 kain putih yang sedang terbang dan menuju kearah aku.. Hish, takkan ada hantu pula fikir aku.. Aku tau lah dekat kawasan kampung ada benda2 macam tu, tapi takkan lah.. Aku cuba juga menafikan apa yang aku fikirkan tu..

Kain tu semakin datang dekat kearah aku, dan aku cuba memberanikan diri aku untuk buat lampu tinggi.. Selepas kain yang aku nampak itu melepasi aku.. Akhirnya segala persoalan terjawab, korang nak tau tak apa yang aku nampak tu..?? Aku ternampak seekor langsuir terbang kearah aku..huhuhu

Taklah, sebenarnya kain yang aku nampak tu ialah kain telekung yang dipakai oleh seseorang sambil menaiki motor yang tiada lampu.. Aku tak pasti lah sama ada orang itu ialah makcik2 yang nak ke masjid atau budak2 nakal yang saja pakai macam tu untuk menakutkan orang..

Walau macam mana pun keadaan itu telah membuatkan aku rasa cuak dan membuatkan aku hampir luluh jantung aku.. Tragedi ini juga telah membuatkan aku tergelak besar diatas motor berseorangan.. Kalau korang pun nampak benda yang aku nampak tu, korang nak buat apa ya..??

12 comments:

Magrib said...

tak leh bayang kan.. cuak gila..

anyway... Mari lah join GA kedua dari saya!..
best!.. silalah ke..

http://magribmenjelma.blogspot.com/2011/03/2nd-give-away-dari-magrib-ga-datang.html

nursyamime said...

peh!!egt btol ad hantu...hehe

NaNaSaHiR DaTaNg KoMeN.. said...

KALAU NANA, DR JAUH DA BACA AYAT KURSI BANYK2...TAKPUN, PATAH BALIK..HEHEHEH AKUT!!!!! LAIN KALI CUBA BALING BATU DULU...EHHEH PEH..JAHAT SUNGGUH NANA NIE...

Encik Amman said...

cube time ko gelak tu kan..tetibe ko nampak yg betul punyer.. hahaha.. tercirit kot ;p

Zaiya said...

fikir positif la. katakan, itu hantu dn terus baca ayat kursi... smbil taip mesej kat sape2.. "tolong ambik aku...pliz"

NUR AYNIE said...

aynie dah lari kot kalu xpon pengsan ahah~

Arpiiz said...

magrib : betul tu, memang agak cuak..huu

nursyamime : eh, jangan ingat betul, nanti betul2 ada..hehhe

Arpiiz said...

nanasahir : hehe, tadi lupa pulak nak baca ayat2 sume..^^

Amman : err, tak pasti lah sampai cirit..hehe

zaiya : haha, nak mesej camne, saya pun tak pakai phone..huhu

Syakir+Ina=Syakirina said...

wat suspen je . HUHU

Sunah Mohammad said...

hahaha! kalo bulan puasa takpe jugak, memang ramai pakai telkung terus pergi balik masjid, ni hari biasa serammm kot..

Arpiiz said...

Syakirina : memang mengsuspenkan pun..hehe

sunah : pada mulanya memang agak menyeramkan gak lah..huhu

pajong pemalas!!! said...

aku pernah buat cm tu gak hahaha...dulu2...mmg jdi rutin harian jugak lh...ak ddk kt busstop pastu pkai telekung mak ak...kadang2 nek moto pastu ak diri..hahaha.,,,mmg klaka lh tgok orng tkut..ak mmg x tkut lh sbb ak gn hntu dh lebih kurng jaa..hahaha
anyware pdan mke koe lh...hahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...