Tuesday, March 15, 2011

Bunyi misteri ditengah malam..

Salam kepada semua readers, blogger dan sesiapa yang datang membaca entry ini.. Salam ini juga aku tujukan kepada kucing2 yang sekarang ni dah pandai main blog.. Tulah, korang jangan tak tau, dorang ni gunakan laptop tuan dorang untuk online.. Baik  korang pergi tengok, apa kucing korang tengah buat sekarang ni..

Korang nak tau ke apa benda kejadian aneh yang aku nak hebohkan tu.. Ala, korang jangan buat2 tak tau lah, korang kan dah baca tajuk tu, mestilah korang tau apa kejadiannya.. Korang tak tau juga, korang pergi baca dekat tajuk entry ni.. Ya, bunyi misteri yang aku selalu dengar tiap2 malam sejak minggu lepas, tapi malam tadi la sidang kemuncaknya.. Korang nak baca ke citernya, yelah2 aku citer lah..

Pada waktu itu sudah pukul anjing 2.30 pagi.. Aku masih lagi menghadap blog aku ni sambil membaca blog2 follower aku tu... Sedang aku khusyuk membaca entry dorang, tiba2 aku dengar satu bunyi.. Bunyi macam ada orang menyanyi.. Nak kata aku menyanyi tak pula sebab aku tengah sibuk membaca.. Kalau korang kata aku pasang headphone pun korang silap juga sebab aku tak pakai headphone sekarang ni..

Mulanya aku fikir mungkin bunyi handphone adik aku kot, dia tu suka set jam tengah2 malam.. Aku tak tau lah kenapa dia buat macam tu.. Bunyi tu macam hilang2, kejap ada kejap takde.. Aku dengan rajinnya mencari bunyi tu.. Puas aku pergi ke setiap bilik yang ada dalam rumah aku tu, semua orang tengah tidur lena.. Dan aku sedar yang bunyi tu datangnya dari kawasan ruang tamu ni je..

Dengan keadaan yang gelap gelita tu membuatkan aku semakin kurang berani.. Aku cuba buat tak tau je dan kembali semula menghadap blog aku.. Tiba2 bunyi lain pula yang aku dengar dan bunyi kali ini lebih kuat dari yang tadi.. Aku terpaksa juga mencari dari mana arah bunyi itu dan akhirnya aku tersenyum seorang sahaja..

Kenapa aku senyum sorang2, aku dah gila ke..? Tak lah, tapi aku dah tau dari manakah punca bunyi itu terhasil.. Rupanya bunyi itu terhasil dari blog orang lain yang aku baca tu.. Mesti korang tertanya2 kan takkan lah aku tak dengar kot.. Memang aku tak dengar sebab volume komputer aku time tu cuma 5%, sebab tu lah bunyi lagu tu sayup2 je..huhuhu

So, kiranya misteri dah terbongkar lah.. Nasihat aku kepada blogger lain ialah bila malam2 korang tak payah la pasang lagu.. Nanti korang akan jadi macam aku ni, tak pun korang akan jadi macam ni.. Jangan biarkan malam anda diselubungi misterio misteri..^^

6 comments:

Deekay Miaow said...

hampir2 seram, rupanya lagu dari blog~

Arpiiz said...

owh, kiranya hampir seram gak lah citer ni.. ingatkan tak seram..hehehe

NUR AYNIE said...

alamak...takut sampai masuk almari daaa...=)

Unknown said...

nasib baik nana tak asang lagu seram kat blog nana ni....heheh... cth: mengilai2..biar arpiiz takut nak buka malam2 buta...

Karya Hati said...

cha pn pnh kne gak..mslh nye dh ttp semua blog2 pn still ade lagu...cuak sei..

amal said...

haha..memang boleh buat suspens je.. :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...