Friday, March 18, 2011

Duit beranak..

Salam jumaat buat para bloggers dan para pembaca semua.. Hari ni aku agak sibuk sedikit, tapi yang peliknya aku tak tau apa benda yang aku sibukkan itu.. Apakah aku kena pergi menjelajah seluruh dunia demi mencari penawar untuk penyakit malas aku ini.. Mungkin jugalah, tapi tak mungkin sampai ke seluruh dunia..

Jadi apakah yang aku sibuk kan itu..?? Entah, sebenarnya aku sendiri pun aku tak tau.. Okay lah, kita lupakan pasal hal aku tu, bukan penting sangat pun.. Jadi petang ni apa benda pula yang aku nak tulis ni ye..?? Owh, aku nak cerita dekat korang apa yang jadi pagi tadi..

Apa yang jadi..?? Laa, sabar lah dulu, aku belum cerita lagi ni.. Sebenarnya macam ni, masa tu aku tengah berjalan2 menghirup udara pagi disekitar kawasan perumahan aku.. Tiba2 aku terjumpa duit RM 50 dekat atas jalan.. Aku pun tanpa segan dan silu pun ambil lah duit tu dan masukkan dalam kocek seluar aku..
inilah duitnya..

Nasib baik lah takde orang yang nampak, kalau ada mungkin aku amik juga duit tu..hehe. Lepas tu aku baliklah kerumah sambil membuat muka selamba badak.. Aku masuk bilik dan aku pun keluarkan lah duit itu dari kocek aku.. Tiba2 aku dapati yang dalam kocek aku ada RM 100 pula..

Aku dah tau yang korang dah fikir yang aku nak menipu kan.. Tapi memang aku cakap yang benda ni betul2 jadi.. Masa aku keluarkan dalam duit dalam kocek aku tu, aku tengok ada 2 helai not RM 50.. Aku memang agak terkejut jugalah sebab setahu aku dalam kocek aku cuma ada RM 50 yang aku jumpa tadi je..

Aku masukkan lagi duit seratus tu dalam kocek, dan bila aku keluarkan balik duit tu.. Aku terkejut sekali lagi, kali ni duit sebanyak dua ratus RINGGIT tau bukan SEN yang keluar dari kocek aku.. Aku terfikir, apakah duit ni beranak.. Sebab aku pernah dengar orang cerita tentang hal itu..

Aku masukkan lagi sekali duit tu dalam kocek aku dan kali ni duit tu dah tak bertambah pula.. Tapi aku terdengar ada suara memanggil nama aku.. Suara itu makin kuat dan akhirnya aku terjaga.. Laaa, rupanya aku mimpi.. Kan best kalau jadi betul.. Terima kasih sebab sudi membaca cerita aku ni..^^

4 comments:

Asyraf Afiq said...

cheh...mimpi rupenye..

http://asyrafpunyeblog.blogspot.com

NaNaSaHiR DaTaNg KoMeN.. said...

ada kena lempang ni kang...hehheheh

cik ina said...

dah agak dah. :))

NUR AYNIE said...

la..ingat btol2 duit tu beranak blh jugak nak bukak ternakan duit hahaa~~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...