Monday, March 21, 2011

Kopi boleh hilangkan mengantuk..??

Kata orang kopi boleh buatkan seseorang itu hilang mengantuk.. Betul kah kata2 itu, atau ia hanya lah ayat cinta dari orang dulu2 sahaja.. Aku sendiri masih belum menemui jawapan yang pasti.. Ini kerana aku tiada bahan untuk aku buat ujikaji nuklear demi membuktikan hipotesis itu..

Dah macam profesor klon pulak aku ni nak buat ujikaji itu ini.. Tapi kata2 tu tak sesuai untuk aku lah... Kenapa..?? Sebab bila aku minum kopi je, mata aku dengan sendirinya mula mengantuk.. Aku dah lama test dekat badan aku sendiri dan aku dapati yang aku memang tak boleh minum kopi bila mengantuk..
lebih kurang macam ni lah aku tidur malam tadi

Benda ini menambahkan keyakinan aku bila aku baru je lepas minum kopi masa menaip entry ni.. Ini antara report aku untuk ujikaji ini ye..

1.00 a.m : Mata aku sudah mula mengantuk, sudah mula berat tapi masih boleh buka lagi..

1.05 a.m : Minum air kopi yang mak aku buat tadi..

1.10 a.m : Mata kembali segar selepas 5 minit..

1.20 a.m : Tiba2 mata kembali berat sehinggakan tidak mampu untuk dibuka lagi..

1.25 a.m :  Masih cuba membuka mata demi menaip entry ini..

Tak Diketahui a.m : Tertidur didepan lappy tanpa sempat menutup lappy tersebut..

Itulah antara benda yang terjadi malam tadi.. Aku tersedar masa pukul 3.30 pagi sebab masa aku tidur tu aku tengah dengar lagu.. So aku terus buat kan entry ni jady draft dan sambung tulis balik tengah hari ni.. Aku tak tau lah kalau korang pula.. Apakah korang pun sama macam aku juga..??

7 comments:

NaNaSaHiR DaTaNg KoMeN.. said...

lor..nana minum kpi radix..segar mata dlm masa 1 jam selepas minumi...hehehhe

Arpiiz said...

hehe, saya tak boleh minum kopi.. lagi bertambah mengantuk ada lah..huhu

dyanie said...

tp jgn slalu xelok la...huhu

Sunah Mohammad said...

uiks! saya kalo minum kopi tak leh tido dua hari...kalo yang kaw giler la~~~ hahaha~

cik ina said...

kalo mata dah ngantuk,tetap tidur jugak. :))

farasakura said...

FS xske minum kopi..milo pun jarang gilerr...nescafe lagi lahh...hehe

Anonymous said...

saya adalah salah sorang yang minum kopi/nescafe dan terus lelap..pernah minum kopi untuk study, tapi rupenye tido lebih awal drpd biasa. sampai dh keje pun ttp gitu walaupun minum pada waktu siang.. sy ingt sy sorg je mcm tu.. ghupenye anda pun sama..haha..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...