Thursday, March 17, 2011

Cerita apa entah..

Salam siang buat semua yang membaca entry ini.. Eh, aku rasa macam aku pernah tulis je ayat ni.... Adakah aku mengalami dejavu.. Itu aku sendiri tidak tahu dan aku taknak ambil tahu pun.. La, korang nak ambil tau gak, suke hati korang la ye..

So, apakah motif aku untuk entry kali ini..?? Takkan asyik nak cakap melalut je.. Jadi, kali ni aku nak ceritakan satu cerita yang tercetus dari dalam minda aku ni.. Korang baca jelah ye..

Cerita bermula di sebuah mahkamah yang tidak diketahui dimanakah tempatnya.. Kamal seorang pesalah telah dibicarakan atas beberapa kesalahan.. Mari kita ikuti apakah dialog yang terhasil didalam mahkamah itu..

Hakim : Kamal, awak tau tak mengapa awak berada didalam kandang lembu, eh silap, kandang pesalah ni..?
Kamal : Saya tau..
Hakim : Kalau tau tak pelah, saya malas nak cerita banyak2 ni..
Kamal : Apa punya hakim la malas sangat ni (sambil berbisik)
Hakim : Saya dengar la apa yang awak bisik kan tu.. Kalau macam tu meh saya bacakan apa kesalahan awak tu.. Awak telah dituduh atas kesalahan memukul isteri kamu dan memberi rasuah. Ada apa2 yang kamu nak cakapkan..
Kamal : Saya ada sesuatu nak cakap ni en hakim. Saya memukul isteri saya itu adalah kerana saya seorang suami yang baik.. Saya juga memberi rasuah kerana saya seorang pekerja yang baik..
Hakim : Kenapa pula awak cakap macam tu..??
Kamal : Sebab, bukankah orang yang baik itu selalu memberi.. jadi saya berilah penampar dekat isteri saya dan memberi rasuah..
Hakim : Kalau macam tu saya pun nak jadi hakim yang baik jugalah.. Dengan itu saya memberi awak hukuman penjara seumur hidup..hehehe
Kamal : Owh tidak..!!!! (terus koma selama 10 hari..)

Moral of the story : Kalau nak memberi tu biarlah yang membawa kebaikan tau.. Dan jadilah hakim yang bijaksana dalam menyelesaikan masalah..

2 comments:

NaNaSaHiR DaTaNg KoMeN.. said...

""tangan yang memberi lebih baik dr yang menerima."".eh!! tetiba lak kuar lagu ni....heheh

Arpiiz said...

mana lagunya, jap nak pasang speaker..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...