Tuesday, March 22, 2011

Berehat melihat bintang..

Dah tengah2 malam buta ni baru nak melepak luar rumah.. Ala, takpelah.. Lagi pun time ni lah sunyi sepi je.. Untuk pengetahuan korang, ini adalah antara hobi aku dikala malam bulan mengambang.. Eh, silap pulak, hobi aku dikala tengah malam menjelang..

aku paling suka tengok bintang yang banyak macam ni..^^
Dulu aku tak minat sangat nak duduk luar tengah2 malam ni.. Tapi entah kenapa sejak kebelakangan ni bila aku lepak luar tu aku rasa best je.. Bila aku duduk dekat buaian sambil merenung dada perempuan langit, aku rasa tenang je.. Ditambah pula dengan angin yang bertiup sepoi2 bahasa perancis tu.. Memang aku rasa macam fikiran aku ni terbang dibawa angin..

Aku ingat lagi malam tu aku pernah duduk luar rumah pada pukul 3 pagi.. Ini kes tak mau tidur lah ni.. Kalau nak disalah kan mata ni tak boleh juga sebab masa petang tu aku dah terbongkang atas katil sambil membuat peta negara belanda diatas bantal.. Time tu aku duduk dekat jalan depan rumah aku tu, bukan setakat duduk, siap buat kuak lentang lagi..

Okay, tu tipulah ye, nak buat kuak lentang atas jalan, apa kejadahnya.. Tengah syok2 aku mengelamun sambil memandang langit, tiba2 sekumpulan gengster anjing datang membuat lawatan sambil belajar dikawasan rumah aku.. Yang problemnya ialah, tinggal lagi beberapa langkah je anjing tu dari aku, baru aku sedar tentang kehadirang dorang.. Ops, tak boleh guna dorang, kene guna dekor (dia + ekor)

Mujurlah aku sempat mengalihkan badan aku dari laluan anjing tu, kalau tak mungkin aku akan digoda dijilat oleh salah seekor anjing dekat situ.. Sejak malam itu aku dah tak baring dekat atas jalan, tapi just duduk dekat buaian yang ada dekat beranda rumah aku tu..

Okaylah, aku nak pergi melepak dekat buaian tu sambil menghirup udara malam.. Salam malam buat korang..^^

4 comments:

amal said...

selamat malam jugak :))

amii afandi said...

wah wah~
bulan dan bintang memang cantik.;D

suka tenung bulan...

Sunah Sakura said...

Saya nak tidoooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!

huwaaaaaaaaaaa!!! tak nak tengok bintang! taknak buat esaimen!!!

Deekay Miaow said...

hobi dulu masa d asrama.. leapk kat tgh2 asrama around 2 or 3 am tgk bintang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...