Wednesday, February 16, 2011

Ubat sakit kepala..

Salam kepada semua yang sedang berehat2 sambil duduk di depan komputer korang tu.. Kepada sesiapa yang berehat sambil tengok tv pun aku still ucapkan salam, tapi macam mana dorang nak tau aku bagi salam kalau dorang tengok tv betul  tak..??

Seperti biasa, selepas seharian menyiapkan assignment yang memerlukan kerahan tenaga otak dan badan ini, kepala aku mula nak bermanja2 dengan aku.. Puaslah dia suruh aku tidur supaya badan ni dapat berehat, tapi aku tetap degil.. Aku tau yang sebenarnya kepala aku ni yang nak berehat, mana tak nya selepas puas membuat assignment yang sudah cukup memeningkan kepala tu, di tambah pula dengan melihat status glitterati kewangan yang mula jatuh menjunam ibarat kereta jatuh gaung..

Tapi walau macam mana pun aku tetap nak postkan satu entry untuk pembaca2 setia aku, siapa pembaca setia aku tu..?? Korang yang baca ni lah, even korang baru first time baca entry dekat sini, aku tetap akan anggap korang sebagai pembaca setia blog aku ni.. Bolehkan kalau aku anggap korang macam tu, korang tak marah kan..?? Kat sini aku nak bagitau yang sakit kepala ni boleh terjadi atas beberapa faktor, contohnya stress, perut masuk angin, terlalu risau (hampir sama dengan stress) dan pelbagai lagi..

Macam tajuk yang dekat atas tu, kali ini aku nak bagi beberapa cara yang selama ini telah aku praktikkan jika aku menghidap penyakit semput... Eh, silap la pula, bila masa aku ada semput ni, maksud aku sakit kepala..
* Baring dekat katil, sambil cuba melelapkan mata..
* Tengok tv, tapi perlahankan suara..
* Dengar lagu dari komputer aku ni..
* Minum air suam banyak2..
* Makan nasi..
* Tidur.. (kalau waktu malam)

Inilah antara cara2 yang aku akan pilih jika aku sakit kepala.. Di antara semua cara dekat atas tu, aku rasa cara tidur tu lah yang paling berkesan.. Tapi kalau semua tu pun tak berjaya, aku terpaksa juga la makan panadol.. Even aku tau yang orang tak berapa galakkan makan panadol, tapi dah terpaksa nak buat macam mana betul tak..??

Aku rasa korang pun mesti ada cara tersendiri untuk hilangkan sakit kepala yang suka mengganggu keharmonian kehidupan korang kan.. Kalau ada boleh je share dekat sini supaya kita boleh berkongsi2 ilmu.. Okay, aku nak pergi blogwalking sebab hari ni belum lagi jalan2 dekat blog korang tu and selamat malam..^^

5 comments:

NUR AYNIE said...

kalau dh pening sangat aynie telan jer panadol tu hahah~

KUREKURE COMEL said...

kalo mina......tido jwpnnye...sme jgk..hehehehe...


bila bgn tido tu...perhhh...rasa lega n ringan sgt kpale tu....

CahayaCintaIlahi said...

kalau cahaya lak.. cahaya makan panadol activ fast 2 bijik lepas tu tidor.. perrghh memang berkesan jgn lupe untuk sapu mnyk memang terbaek la efek nye hehe ;)

Akmal Izzah Alias said...

huhu. klu akma an.. akma tidooooooooooo je..h0h0

Unknown said...

g tepi pantai...best...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...