Thursday, February 17, 2011

Sapa nak idea meh sini..

Salam kepada semua terutama pembaca la ye.. Kalau yang tak baca tapi datang jerit kat kotak jerit tu kurang sikitlah keutamaanya.. Malam ni ialah malam jumaat, aku rasa macam baru lagi aku postkan cerita seram minggu lepas.. Sekarang ni memang aku rasa masa itu terlalu pantas sangat, mungkin sebab aku pun makin lama makin sibuk..

Kembali kepada tujuan asal aku membuat entry ini..Yang sebenarnya aku tengah mempunyai banyak idea ni.. Tapi malangnya idea aku cuma pada intro je, bahagian body dan endingnya tak ada.. Korang nak aku share kan beberapa idea tak.. Okay, aku share kan la sikit ye, sikit je tau... Sapa nak buat nanti bagitau aku sebab nanti boleh la aku buat review.. Aku buka kepada sesiapa saja yang nak buat, tapi tak ada hadiah la sebab aku buat ni pun saje2 je..

Kat sini aku sediakan 3 intro jela ye.. Tajuk, body dan endingnya korang kena la fikirkan sendiri, sebab aku nak gak baca apa jadinya pada intro aku tu.. Adakah korang ini kreatif orangnya, boleh buat pelbagai jenis cerita.. Jadi dekat sini lah korang boleh mengasah bakat korang tu ye..

Intro 1
"Pada suatu malam yang dingin, seorang lelaki sedang berjalan2 mencari anak kucingnya yang hilang.. Sudah puas dia mencari disekeliling rumahnya dan rumah jirannya, kalau dia tahu tadi mesti dia tutup pintu rumahnya awal2 lagi supaya dia tidak susah mencari kucingnya seperti ini.. Jarum jam sudah menunjukkan pukul 11.30 malam, angin dingin sudah mula bertiup membuatkan badan lelaki itu merasa sejuk.."

Intro 2
"Aku sedang makan malam bersama keluarga aku disebuah kedai yang terkemuka.. Aku memesan Nasi ayam dan milo ais, antara menu kegemaran aku.. Ketika kami sedang menunggu makanan kami sampai, tiba2 aku terlihat seorang wanita berjalan ala2 model begitu.. Aku tak tau kenapa mata aku boleh terpaku bila melihat wanita itu.."

Intro 3
"Berita tergempar, sebuah bangunan hotel telah wujud dari tanah secara tiba2.. Berita yang menggemparkan ini telah tesebar keseluruh negara dan ramai ahli saintis sedang mencuba merungkai kejadian aneh yang berlaku itu.. Terdapat beberapa saksi kejadian yang menyatakan bahawa satu pancaran kilat telah menyambar tanah sebelum hotel itu tiba2 muncul.."

Okay, cuma itu je.. Tarikh tamat tempoh pula ialah pada pukul 8 malam esok.. Cara nya ialah dengan :
*Membuat satu entry yang bertajuk "Arpiiz Intro (1, 2, atau 3) : (tajuk cerita korang tu)"..
*Bagi link cerita korang tu dekat entry ini..
*Tak payah nak tag, follow atau apa2..
*Buat cerita mengikut kreativiti korang tak kisah seram, lawak, mengarut dan sebagai..
*Panjang cerita hendaklah sekurang2nya 3 perenggan.. (tak termasuk intro ye)
*Korang letaklah gambar header aku tu ye..

Selamat berkarya aku ucapkan kepada korang ye.. Hope dapat menghasilkan kepuasan kepada korang dan para pembaca semua..

8 comments:

aliarosli said...

nak buattttttttttt

tapiiiiiiiiiiiiiiiii

tak kreatip :(

Arpiiz said...

haha, kalau tak buat mana nak tau kan..^^

cnen said...

cam beshh, akan kupikir2kan cite nye.

Nazifa M.Zali said...

tulis intro je. body n ending suh org len smbung.ahaks

ain revival said...

waaaaaa..nak join..tapi ada test la esop..tlg igtkan lepas test esop tw..huhuhu~

Anonymous said...

haha..sy ponnnnnnnn.....x kreatif...agagagaa

PendekarPetai said...

bg hadiah la bro, baru idea aku dtg mencurah2... hahaha

LayarLara said...

salam ziarah,

I followww...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...