Wednesday, February 02, 2011

Selamat tahun baru cina..^^

Salam semua bloggers, especially to blogger yang berbangsa Cina.. Entry untuk malam ni pun sempena kemeriahan Tahun Baru Cina yang bakal menjelma esok.. Aku tau yang malam ni mesti dorang tengah sibuk buat persiapan untuk sambut tahun baru dorang tu.. So, malam ni aku nak berpantun lah sempena Tahun Baru Cina ni..

Buah cempedak di luar pagar,
Kalau nak jolok gunakan galah,
Bunyi mercun, aku dah start dengar,
Alamat malam ni aku tidur lambatlah..
sedapnya dapat makan limau..^^

Buai laju-laju,
Sampai pokok sena,
Malam tahun baru,
Berkumpul semua ahli keluarga..

Pulau pandan jauh ketengah,
Gunung daik bercabang tiga,
Limau mandarin lambang kemewahan,
Enak dimakan begitu sahaja..

Dekat kolah ada katak,
Cari nyamuk untuk di makan,
Masa cuti jalan memang sesak,
So, berhati-hati lah di jalan..

Okay, setakat itu jelah dulu.. Aku nak pergi tengok orang main mercun ni.. Daa....

7 comments:

Hamba Allah said...

amboi...epy nye dye nk smbut raya cina...hehe

Arpiiz said...

haha, bukan la epy nak sambut, just tulis apa yang terlintas je..^^

Unknown said...

pantun tak bleh balah dek

cube lgi k haha

Arpiiz said...

haha, okay2..^^

AZMI KHAN said...

CNY sinonim dgn Oren.....
nak muntah sy mkn oren byk sgt.....

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

pantunkah itu? kenapa tak senada. haha.
btw, buah limau cina memang terbaikk!!!:)

Arpiiz said...

Azmi Khan: kalau banyak sangat, hulur la dekat sini..hehe

Fifiey: itulah masalahnye, dah lepas post baru perasan yang pantun ni lain macam sikit..huuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...