Friday, February 18, 2011

Penting ke balas komen..??

Salam buat semua blogger especially kepada sesiapa yang pernah bagi komen dekat entry aku yang lepas2.. Entry kali ini berkenaan tentang komen pula.. Bagi sesiapa yang mengikuti blog aku ni mesti perasan yang aku asyik buat cerita tentang komen je kan.. Takpe, nanti aku buat tentang entry lain pula ye macam tentang jiran belakang rumah aku ke, korang sabar la dulu..

Tadi semasa aku tengah membaca entry aku yang lepas2, tiba2 aku perasan yang ada satu perubahan yang telah aku lakukan.. Apakah perubahan itu..?? Adakah entry aku menjadi semakin best..?? Itu aku tak tau la kan, tapi yang pasti aku ada perasan yang aku sudah terlalu jarang membalas komen.. Kalau dulu aku tengok, setiap kali ada komen aku akan balas, tapi sekarang ni cuma komen dari korang je.. Bukan aku saje2 tak nak balas komen korang tu, tapi aku tengah buat experimen tentang cara nak menjadi bijak seperti adik Adi Putra tu.. (hehe, tipu je ni)

So, di sini timbul satu pertanyaan dari otak aku ni.. Adakah membalas komen itu penting bagi seorang blogger..?? Adakah dengan membalas komen itu dapat memberikan kepuasan kepada si pemberi komen..?? Apakah dengan membalas komen itu dapat membuatkan wajah anda bertambah ayu..?? Itu aku serahkan kepada korang untuk menjawab.. Kalau nak jawab nanti sila buat satu entry yang bertajuk "Balas Komen".. Hahaha, tak payah la, aku saje je, macam biasa la, korang just bagitau dekat tempat komen di bawah ni..

Kalau nak ikut pendapat dari aku ni, aku tak kisah sangat kalau orang tu tak balas komen aku, tapi aku amik kisah kalau orang tu tak balas soalan aku.. So, korang kena jawab soalan diatas tau, ini satu paksaan..hehehe. Lagi pun ramai blogger yang ada di Malaysia ni kan, mesti la masing2 ada pendapat sendiri tentang isu ini.. Andai kata korang terasa dengan sikap aku yang tak balas komen korang sejak kebelakangan ini, aku menyusun 10 tangan jari minta maaf ye.. (dah macam hari raya pula..hehe)

12 comments:

Fathiah Hamim said...

kalo saya la kan, saya akan balas. although, pengomen tuh maybe tak kan baca balek kita punya reply. but at least, kita tunjuk kita appreciate readers. for instance, kalo ikut hati lepas baca entry neh, saya boleh terpk, "alaa buat pe nak komen, orang neh bukan kesah pun apa orang komen"

maaf terpanjang. :)

siti faridah harun (nama penuh tu) said...

hurm,, yup,, kena hargai ,, fuh ~ sy pun akhir2 ni slalu x blas komen,, hurm

Mohd Firdaus said...

aku nye style plak aku ase x bpe nk pntg sgt nk bls ke x komen tu..tp lg bgus klo org tu komen kt blog kita kita trjah blog die plak nk balas komen kt entry trbaru die..mcm aku tga buat skg ni..huhuhu

Sunah Sakura said...

ohooo~hoi~ saya pernah rasa camni! haha~ tapi masa tu saya tengah buat kempen dan komen mencecah ratusan..jadi tak larat nak reply..yang saya reply adalah mana2 yang bertanya jek..mana yang saya rasa kene reply..hehe..tapi skang da ok balik..try balas semampu yang boleh.. :)

Arpiiz said...

okay, thanks kepada korang yang memberikan pandangan.. ni tengah balas komen korang la ni..hehehe

Anonymous said...

ikut mood kalau rajin balas lar...

Anonymous said...

kalau orang gila glemer macam aku ni suka lah balas komen orang.
sebab nak nampak yang entri kita tu ramai orang komen. eheheheheh

Nazifa M.Zali said...

bulan ikut mood la.kalo rajin blas komen. kalo x biokn je.ehee

KUREKURE COMEL said...

kdg2 mina balas kt blog yg tukang pengomen tu....hehehe

NUR AYNIE said...

aynie akan try balas sume komen yg ade...tp kdg2 xterbls hihi tp aynie buat lawatan g blog diaorg sebagai tanda menghargai balik kesudian diaorg g blog aynie ..hihi..

sekian terima kasehhhh~~~!!! ahahah

Unknown said...

nana..mana2 blog nana singgah, n nana rasa best untuk dikomen..nana komen je la... maknanye, enjoy dgn en3 dia tu...deorg nak komen nana balik atau tak..terpulang la... yang penting, nana ni suka komen...

Anonymous said...

HARUSLA BALAS JIKA KOMEN YG DIBERIKAN DISELIT DGN SOALAN2...KLU XDE SOALAN XPERLU BLS KOMEN...YG PERLU BUAT BALAS TERJAH BLOG YG RAJIN KOMEN BLOG KITA JER...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...