Monday, February 14, 2011

Aku sambut hari kekasih, korang pula..??

Salam kepada semua, hari ini tibalah hari yang ditunggu-tunggu oleh pasangan kekasih yang sedang hangat dilamun cinta, tapi mereka tak sedar tentang hangat api neraka disana nanti.. Adakah korang sambut hari kekasih di bulan February tahun ini..?? Korang tak sambut ke, ish2 kenapa korang tak sambut.. Rugilah kalau korang tak sambut hari kekasih tahun ini..

Ni lagi sekali aku nak tanya dekat korang ni, korang sambut ke tidak hari kekasih tahun ni..?? Cuba sikit korang angkat tikus tu, bukan tikus kat dapur rumah korang tu tapi mouse yang korang guna tu.... Ramainya yang tak sambut, kenapa korang tak sambut ye..?? Islam tak bagi, haram di sisi agama..?? Eh, bukan kerajaan sendiri ke yang menggalakkan, sampai dorang buat tanda dekat setiap kelendar lagi..

Cuba korang check kat kelendar korang, mesti ada punya.. eh, tunggu kejap.. korang tengok yang tanda dekat mana ni.. Laa, korang tengok yang tanda 14hb tu buat apa, aku suruh korang tengok dekat tanda 15hb tu.. Kan ke itu hari kelahiran kekasih Allah, takkan korang tak sambut kot.. Okay, kali ni aku nak tanya lagi sekali, yang ini last.. Sapa sambut hari kekasih tahun ni angkat kaki pula.. Eh, dah takde dah.. Mana yang ramai2 tadi pergi..??

Sorilah kalau aku buat korang keliru ke apa ke.. Takde niat pun nak buat korang keliru atau menyesatkan pemikiran korang tu.. Meh sini aku bagi benda yang fakta kat sini, Hari Valentine yang disambut dunia pada 14hb February tu memang diharamkan oleh agama islam.. Sebabnya ialah, sambutan itu dirai oleh golongan kristian, jadi takkan orang islam pun nak ikut kot.. Kalau sebab2 tertentu yang lain, korang boleh cari kat internet sebab ramai blogger yang buat tentang kenapa islam haramkan hari Valentine ni..

Pada tahun ini mungkin kebetulan yang hari Maulidur Rasul jatuh selepas hari Valentine, so kepada sesiapa yang teringin nak sambut hari kekasih tu, korang sambutlah pada hari kekasih Allah ye.. Tapi kalau nak sambut tu, buat la perkara yang elok macam banyakkan selawat keatas nabi.. Bukannya dengan pergi berdating dan duduk berduaan sambil ditemani syaitan bertanduk lapan tu..

Fakta kedua pula, tarikh kelahiran Nabi Muhammad ialah 12 Rabiul Awwal 1432, bukan 15 Februari 2011 tau.. Nanti ada pula yang tulis dalam exam tarikh kelahiran Nabi Muhammad 15 Februari, dah aku pula yang dituduh membawa ajaran sesat.. Okay, rasanya cuma itu je yang nak ditulis pada pagi ini.. Lagi sekali aku mintak maaf kalau ada tersalah fakta atau ayat.. Nak pergi sarapan kejap, lapar ni..^^

12 comments:

misz sheyla said...

hahahhaa..nk marah gak tadi bace tajuk...cissss....kite pun smbut hari kekasih gak ari ni kat office..pas kol 2 de ceramah sikit..jemput meh..

fathiahRAIHANA said...

suspen je tajuk kannnnn hahaha .
sambut jugak untuk kekasih yg sorang tu ^^
اللهم صل على محمد وعلى آل محمد

bakawali said...

15feb kena keja sorg..mcm ne nak sambut??.so sambut kat ofis je la...sedih2...

Sunah Mohammad said...

salam arpiiz...bagus entry ni..jom kta sambut Maulidur Rasul..

zati embong said...

haha..betul,nanti ade plak yg konfius 15feb tarikh kelahiran Rasulullah.

+akufobia+ said...

nak gak sambut.

bungaLily said...

jop smbut maulud rmai2 :)

NUR AYNIE said...

adui~~ terkena lgi....hahah...
jom g sambut maulidur rasul~~~=)

bun said...

uh

memang bagus

nohfee said...

HAHAHA.
esok maulidur rasul.
tiap2 hari adalah hari kekasih. =)

KUREKURE COMEL said...

bgus2....sambut hari kekasih ALLAH.
mina pun ingt pe tadi....hehehe

dina darwina said...

hehehehehe..baru jerw nk lepaskan geram kat awk bile kate nk smbut valentine

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...