Thursday, February 24, 2011

Jenis2 blog..

Salam buat semua yang sudi datang ke majlis pertunangan .. Eh, dah silap intro ni, sori kepada semua ye, kalau korang nak datang ke rumah yang buat kenduri bukan dekat sini ye.. Sini adalah sebuah blog, bukan sebuah rumah kenduri yang korang nak datang tu.. Lagi pun hari ni mana ada orang buat kenduri, hari sabtu and ahad je biasa orang buat kenduri..

macam buah juga, ada pelbagai jenis..

Apa agaknya jenis blog yang korang pernah jumpa ye..?? Mesti macam2 kan.. Yang aku pernah jumpa ialah macam dekat bawah ni..


Jenis masakan..
Ini memang orang tau la, setiap kali masuk dalam blog dia, entry yang ada adalah entry tentang makanan je.. Biasanye memang boleh buat orang terliur la bila tengok gambar2 yang dia letak..


Jenis tips dan tutorial..
Sama macam yang jenis masakan, entry dia cuma tetang tips2 tak kisah la tips buat blog, tips nak cantik, tips cara nak minum air kosong, asalkan tips.. Tutorial pula biasanya tentang edit gambar guna phostohop, photoscape dan pelbagai lagi..

Jenis lawak, seram, cerita..
Yang ini aku kurang sikit jumpa, tak taulah sama ada aku tak perasan atau memang kurang.. Yang biasa aku jumpa tentang gambar2 lawak jelah..

Jenis personal, peribadi, merepek..
Antara yang paling banyak aku jumpa.. Entry yang berkisarkan tentang kisah kehidupan, cerita family blogger tersebut.. Jenis merepek ni mungkin macam blog aku kot..hehe

Jenis politik dan jenis kutuk blog..
Yang ini memang aku tak pernah jumpa lagi.. Korang pernah jumpa tak..??

Kesimpulannya, dunia blog ni bermacam2.. Kita mesti akan jumpa pelbagai jenis blog, samalah macam kita jumpa pelbagai jenis orang di dunia realiti ni.. Korang punye blog tu jenis apa ye..??

7 comments:

Sunah Sakura said...

sume da jumpe..:p

mykhalis said...

mengenangkan diri sendiri penakut,,tak berani nak letak seram2..hahaha

sarah mohamad said...

aku memang dah sah2 pasal personal . blog yg merepek2 tu blog aku ler tuu . teehee

aliarosli said...

hahha,sume da jumpe kot :)

- elina - said...

belog saya belog merapu .

hihi

Anonymous said...

blog i ni kategori mana ekk... nak tau jugak ni....

ewanrani said...

wah maca,2 jenis blog ade skrg nie ek//

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...