Wednesday, February 09, 2011

Mana satu lagi baik..??

Salam semua yang sudi singgah.. Ini adalah entry pertanyaan tau, bukan entry tips, info, mahu pun cerita merepek aku yang biasa aku buat tu..

Macam ni, sem depan aku kena amik subjek bahasa asing.. Bahasa yang ada ialah bahasa mandarin, jepun, perancis/france and ada lagi satu tapi aku lupa.. Member2 aku prefer kan aku antara bahasa jepun and mandarin.. So pertanyaan aku adalah bahasa apa yang patut aku ambil.. and kalau boleh bagitau la apa kelebihan kalau belajar bahasa tu...

Segala perkongsian ilmu yang anda beri amatlah aku hargai ye..

tolong aku pilihkan ye..

16 comments:

ayin~weeweet said...

mandarin.sbb kelebihan klu nk bercampur gaul dgn org cina dan utk berbisnes hahaha

zati embong said...

better mandarin O.o

ira mohd said...

mandarin jgk! hehe. gudluck ^_^
tp jepun pn ok gak. tah ler ;p

pieyaris said...

better mandarin..senang nak biz ngan diorang

Mohd Firdaus said...

bahasa arab..boleh mendalami Al-Quran..

Nazifa M.Zali said...

mandarin la ok.sbb senang nk berurusan nati

Puteri Balqis said...

better mandarin..senang dapat keje =)

NUR AYNIE said...

mandarin kelebihan nya senang nak berurusan di negera sendiri n negeri CHINA...kalau jepun senang nak berurusan ngn org jepun kalau keje kat Jepun..hihihih...tp bergantung la ngn minat...sye nak Korea...haha

Karya Hati said...

mandarin...kje byk skg nak de yg mandarin...

Anonymous said...

Assalamualaikum

urm. x tau la tp kalo sy plih Mandarin sbb penduduk China terbnyk d dunia.. hehe

Puyi said...

klu ada arab amek arab ye.. sbb kita da ada asas, maklum le kite ni da tua tuk blaja base baru. mand and jap tu tulisannya susa..

Ibnu Hasan said...

Assalamualaikum..

1-Setakat ni majoritinya ckp mandarin lah sbb senang nk bercampur gaul ngn cina.. Paling untung xder la ditipu oleh Cina semasa berurus niaga ngn diorang.. tp mau igt maa.. bkn semua cina ckp mandarin, ada hokkien, ada kantonis dll..

2-Bhs Arab ok gak, klu diberi pilihan bhs Arab ok gak, senang nak mendalami agama. Baca al-Quran pun lebih terasa menusuk ke dalam kalbu sbb faham maknanya

3-Minat mau ada, mana2 bhs yg dipilih jika ada minat akan mendorong anda lebih berjaya.. So ada minat mana2 bhs x? (Jgn ckp nk bhs hindutan plak..huhuhu) OKlah,pape pun Good Luck bro! Wassalam

SyaA_eEAa said...

mandarin..my sis amik tu..bcoz,major kat mlysia ad cine..dpends in situation mybe :)
all the best

!annomorad! said...

jepun!!!!

fieyza.rz said...

mandarin dik!

Unknown said...

mandarin lah .. kat malaysia takde jepun . hehe . kurang ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...