Tuesday, February 22, 2011

Malam yang mendebarkan..

Salam buat blogger2, para2 ibu dan bapa, Datuk2 dan Tan Sri2 serta kepada semua yang membaca blog aku ni.. Malam ni aku nak ceritakan sedikit satu pengalaman buat aku yang telah menyebabkan hampir keseluruhan badan termasuk buah pinggang tapi bukan buah pelam depan rumah aku menggigil..Hahaha, agak2 korang faham ke tidak apa yang aku repekkan ni, korang layan jela ye..^^

Semuanya bermula pada suatu malam yang hening (sebenarnye malam tadi je), waktu itu burung hantu sedang merayau mencari dinner (makan malam) nya.. Aku sedang leka menaip membuat satu entry untuk aku postkan dekat blog ini, tiba2 aku terkejut apabila mak aku menjerit memanggil aku.. Masa mulanya aku ingatkan bunyi orang menjerit dari tv, sebab mak aku jarang sangat menjerit ketakutan ni.. Tapi disebabkan aku nak tau juga apakah betul mak aku memanggil nama aku, maka aku bergegas keluar dari bilik..

Apabila aku keluar dari bilik, aku dapati ada seekor singa laut ular dalam rumah aku.. Masa mulanya aku tak nampak ular tu dekat mana sebab dia nak main nyorok2 dengan aku, tapi bila mak aku bagitau baru la aku perasan yang ular tu menyorok dibelakang mesin basuh.. Tanpa berlengah lagi aku mengambil penyapu untuk memukul ular itu, ketika itu lah aku baru sedar yang aku nak pukul ni bukanlah seekor kucing yang selalu masuk dalam rumah aku tu..

lebih kurang macam ni la masa ular tu naikkan kepala dia..
Kemudian aku ternampak ada sebatang kayu yang kalau pukul dekat kepala orang ibarat menjemput malaikat maut lah.. Aku dengan segera mengambil kayu itu dan pergi ke arah ular itu.. Keadaan bertambah genting highlands apa bila ular itu mula menaik kan kepalanya dan membuat muka ala2 king cobra gitu.. Aku terus memberanikan diri dan mengambil jarak yang sesuai untuk aku mulakan sesi pukul memukul ular tu..

Time tu aku dah lupa semua pesan kawan aku, katanya kalau nampak ular kena tanya dulu sama ada itu ular betul atau makhluk lain yang myammar menyamar.. Agak pelik apabila time aku nak pukul ular tu, tangan aku seakan2 menghidap Parkinson, menggeletar pada kadar yang berlainan.. Aku tekad yang aku tetap juga akan pukul ular itu sampai mati sebab takut apa2 jadi pula dekat family aku.. Setelah mentarget kepala ular itu, maka satu hayunan tepat mengenai kepalanya dan berlakulah tragedi 13 may berdarah..

Maka berakhirlah cerita aku, ini pengalaman betul tau, bukannye cobaan macam cerita P.Ramlee tu.. Apa2 pun, nasib baik aku tak mimpi yang ular tu datang nak patuk  aku, sebab orang kata kalau mimpi kena patuk ular tandanye ada orang nak masuk meminang..hehehe

7 comments:

naqiah said...

kalau pukul ular.. jgn pukul dalam umah.. sebab ular lain akan bau drah kwn dy n akan dtg lg.. hope amik pengajaran... :)

NUR AYNIE said...

eeeeeeeee.... seram~~~~~.....

Arpiiz said...

owh yeke, yang itu takde pula pernah dengar..T_T

Eda said...

beraninya!!..erk..meremang bulu roma tgk gambar ular tu..

~ch@wi~ said...

ish, gile ko! aku tgk ular ni aku lari oo..riso gile klo die patuk, boley bwk kubur..huhu

Arpiiz said...

eda: itu baru gambar, kalau depan mata camne lah ye..

chawi: haha, abis tu nak buat macam mana, takkan nak di biar je ular tu dalam umah kan..

Nasriq said...

buat bodoh jea kalau jumpa ular ni, jangan la nak pukul2, silap2 kena patuk lagi ada...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...