Tuesday, February 22, 2011

Adakah profile anda mesra blogger ..??(Part 3)...

Salam buat semua yang membaca entry ni.. Pada hari ini aku nak tunjukkan korang langkah tambahan untuk korang lebih memesrakan profile blog korang tu.. Bagi yang nak tau tu silalah baca sampai habis ye, kalau yang tak nak baca pula silalah baca entry lain yang terdapat dalam blog aku ni.. Kalau ada juga yang tak nak baca entry dalam blog ni, silalah baca blog2 yang ada di luar sana..

Kembali kepada tajuk entry ini.. Sebenarnya aku nak buat sampai part 2 je, tapi setelah seorang blogger yang rajin lagi prihatin telah menegur aku, katanya terdapat satu masalah maka aku terpaksa menambah kan lagi entry ni, tak pe kan..?? Ada yang tak baca lagi ke entry semalam, takpe korang klik je sini ye.. >> Part 1 dan Part 2.. Siapakah blogger itu, mesti korang nak kenal dengan dia kan.. Inilah blogger tersebut, dia dikenali sebagai matmina, jika korang nak tau siapakah penulis blog itu yang sebenar, adakah mat atau mina, korang terjah blog tu and tanye sendiri ye..hehehe

Dia telah menegur aku yang katanya profile aku tidak menunjukkan link untuk ke blog aku.. Thanks aku ucapkan kepada beliau kerana telah memberitahu kepada aku tentang masalah ini.. Setelah aku menggodek2 setting profile aku tu, barulah aku dapat detect apakah punca sebenarnya.. Kepada korang semua, jika korang nak pastikan yang profile korang ade tunjukkan link ke blog korang tu, korang buat macam ni ye..

Step 1: Korang buka blog yang korang follow dan pergi ke widget follower tu..
Step 2: korang tekan sign in dan isilah apa yang dia suruh isi tu..
Step 3: Pergi ke option dan pilih site settings..
Step 4: Tekan pada button add link dan isilah url korang tu dan nama blog korang.. Tapi kalau sebelah add link tu ada tulis remove link maknanye profile korang tu dah ada link la dan korang boleh teruskan ke step 6..
Step 5: Klik button add dan done..
Step 6: Untuk pastikan, korang sign out dari widget follower tu dan klik pada gambar muka korang yang hensem/cantik tu..
Step 7: Kalau dah keluar link korang maknanye dah menjadi la, kalau belum cuba korang test buat balik atau pun korang bagitau dekat aku..

Okay, aku rasa tak payah gambar la sebab gambar2 tu aku tak sempat nak save..huhu. Bukan sebab aku saje tak save, tapi masa aku tengah edit gambar tu, tiba2 rumah aku takde lektrik, tak ke itu menyedihkan..~_~. Apa2 hal pun selamat mencuba ye..

4 comments:

NUR AYNIE said...

ok pasnie nak cek haha~

NUR AYNIE said...

ok pasnie nak cek haha~

aishareoils said...

kene tgok smule nih.

Nenek Fasola said...

thanks share advice... ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...