Monday, February 21, 2011

Adakah profile anda mesra blogger..?? (Part 1)

Salam kepada semua blogger, yang tengah berehat, yang tengah buat assignment, dan yang tengah nyorok dalam almari tu, aku nampak tau..hehe.. Hari ni aku nak bagitau la serba sedikit benda yang agak mengganggu aku apabila aku nak jalan2 melalui profile korang.. Semua orang tau yang profile agak memainkan peranan penting terutama kepada orang macam aku yang blogwalking menggunakan profile ni, ada yang tak tau ke.. Tak pe meh sini aku terangkan macam mana korang boleh blogwalking guna profile..

Biasanya aku akan buka profile korang melalui komen dan juga tempat widget follower tu, tapi walau macam mana pun ada gak beberapa blogger yang tidak mengaktifkan profile dorang lantas menyukarkan perjalanan aku untuk berjalan2 contohnya seperti blog bakawali ni (tujuan nak menegur je..).. Selain itu, ada juga mereka yang tidak meletakkan blog dorang di dalam profile mereka.. Sini aku tunjukkan setting untuk memesrakan profile korang tu..

Step 1: Dari dashboard pegi ke Edit Profile
korang klik la kalau tak nampak..
tak nampak juga, klik lagi sekali ye..
Korang jangan lupa save pula ye, save profile dekat pic1 and pic2 tu, nanti penat2 korang buat (even tak penat pun) kena buat balik..

Ini untuk mereka yang tak mengaktifkan profile mereka, bagi melalui widget follower pula malam nanti aku bagitau ye.. Korang nantikanlah kemunculannya..hehe

P/s (play station) : Pic ke-2 tu, korang tandakanlah untuk blog yang korang nak orang baca.. Kalau ada blog yang private korang jangan lah tanda kan..

9 comments:

NUR AYNIE said...

mmg mesra~~~hahah

Unknown said...

YEKE..BARU TAHU,,NAK TRY LA...TQ AJAR...

Unknown said...

K..DA BUAT..OK TAK???

Arpiiz said...

still tak mau la, dekat pic 1 tu dah save profile ke belum..?? save profile dekat pic 1 tu dan buat pula yang pic 2 and save kan gak..

Unknown said...

ok..jap..nana try lagi..

Arpiiz said...

okay, dah boleh.. thanks sebab sudi buat..^^

Unknown said...

MESTI LA BUAT..DA U KASI CONTOH BLOG I....

Arpiiz said...

haha, macam marah je bunyinye.. sori lah ye..^^

Unknown said...

minta2 blog tia oke . hehee ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...