Sunday, July 24, 2011

Menangis di dalam kegelapan..

Salam dan hai kepada readers serta para pembaca semua..

Malam ini aku kesepian sambil menghadap papan kekunci ini.. Hanya jari sahaja yang menaip tanpa hala tuju yang sebenar.. Tidak aku tau apakah yang akan terhasil dari apa yang jari aku telah taipkan ini.. Aku benar2 buntu sekarang ini..

Aku sudah tidak sanggup lagi untuk menghadapi cabaran yang wujud diatas muka bumi.. Kadang2 aku terasa ingin sahaja aku berlari jauh untuk meninggalkan masalah yang semakin hari semakin bertambah.. Namun aku cuba juga gagahkan diri ini..

Aku tidak mahu menjadi seorang yang gagal oleh kerana baru sahaja berdepan dengan masalah yang kecil ini.. Masih aku ingat lagi ketika aku kecil dahulu.. Tidak terasa langsung beban atau tanggungjawab.. Yang aku tau hanyalah bermain sahaja..

Jika aku mahukan gula2, hanya perlu minta sahaja dari kedua ibu bapaku.. Jika aku perlukan duit, aku hanya perlu mencari alasan agar aku dapat memujuk ibu bapa ku.. Ketika itu aku langsung tidak tahu bagaimana susahnya untuk mendapatkan duit..

Ketika kecil juga aku teringin menjadi dewasa, itu pun adalah disebabkan apabila aku melihat bahawa orang dewasa sudah boleh membuat keputusan sendiri.. Namun apabila aku sudah besar, aku teringin sangat untuk kembali ke dunia kecil ku..

Aku rindu untuk berada dengan ibu bapa aku.. Aku rindu dengan permainan2 serta kawan yangsentiasa bersama aku ketika main dahulu.. Dan malam ini, ketika aku berada di dalam kamar bilik yang gelap ini.. Aku menangis kerana terlalu rindu dengan kenangan2 lalu..

P/s : Bila dah besar ni aku rasa macam banyak sangat beban yang berada di atas bahu ini..

10 comments:

cucu umie said...

setiap kejadian Allah itu past iad hikmahnyer..biaselah name pon kita sudah besarkan..perlu hadapinyer

shayunk said...

betul tu . kadang-kadang hidup ni mencabar . tapi kita kena semangat untuk menghadapinya .okeh !!

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

semangat oh semangat

kena kuat semangat untuk mengadapi cabaran kehidupan

:)

soooooour said...

come on...kita relax sudah.............^^

aiman fanboy k-pop said...

kadang2,aiman pon rasa cam tuh jugak..rasa nak plak kmbali ke nostalgia dulu2.....bbs dari sebrg masalah.....sungguh indah....allah yg aturkan semua ini yg pastinya ada hikmah yg tersendiri...jika ada masalah,tadahlah tangan memohon kepadanya....jangan merungut..!kalo ada masalah,jgn lari dr masalah...nanti,kita akn terus bermasalah...ingatan untuk diri aiman n saudara seagama......mudah2an kita tabah dalam menghadapi liku2 kehidupan yg seterusnya.......chayoookkk!!

fathiahRAIHANA said...

Allah takkan uji kalo kita tak mampu hadapi kan :)
kot mana pun kita pegi mana ada jalan senang .. be strong ok!
Allah kata bila kita sabar mesti ada gembira yg menanti lepas tu ^_^

ieyqar said...

we are can't run away from our own feet..=)

cik Beskod said...

sabar je lah ye.. ade hikmah di sebalik semua kejadian...

abazilah said...

hye , blogwalking jap .
tolong vote saya dekat http://iownthis87.blogspot.com/2011/07/vote-for-abazilah.html
tq :)

cik aisha said...

yup sometime xsuka jd org dewasa...tp we have 2 accept bhawa kta smkn dewasa...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...