Monday, July 11, 2011

Puasa sunat tu senang ke..??

Salam buat para2 pembaca dan readers2 sekalian alam.. Aku sebenarnya tengah takde idea untuk buat ayat pada perenggan pertama ni.. So, apa benda yang aku tulis pada perenggan ni adalah luahan yang betul2 datangnya dari akal aku ni..

Okay, korang baca tajuk tu balik.. Dah baca ke belum tu..?? Kalau dah baca bagus, tapi kalau belum baca sila baca ye.. Bukan apa, nanti takdelah berlakunya gejala salah faham dan salah baca tentang entry ni.. Puasa sunat ni senang tak untuk dibuat..??

Pada aku, nak buat puasa sunat tu memang mudah.. Tapi itu pun kalau kita dah betul2 dah bersedia untuk menghadapinya.. Bukan apa, kalau puasa sunat dekat rumah ni, memang agak kuat dugaan dan cabaran nya.. Aku sendiri dah melaluinya, terutama bila ada adik2 kecik..

Kalau time hari biasa2 kita mungkin tak kisah sangat dengan nasi berlaukkan ikan sardin, tapi bila time puasa ni.. Adeh, memang menggugat betul kekuatan untuk kita berpuasa.. Time ni lah jugak kita akan teringin sangat nak jadi pelupa kejap..

Yelah, bila kita lupa lepas tu makan, puasa still berjalan lagi..hehe. Namun aku nak ingatkan, antara puasa sunat dan puasa ganti.. Kita patut utamakan puasa ganti, dan time kita puasa ganti tu kita berharaplah agar kita dapat pahala untuk puasa sunat sekali..

Itu adalah apa yang aku dengar dari ceramah lah.. Hari tu aku dah plan nak buat puasa sunat, tapi malangya mak aku buat nasi goreng pulak untuk makan tengah hari.. So aku terpaksa membatalkan puasa aku demi nasi goreng mak aku tu..huhu (teruk betul aku ni kan..)

P/s : Aku memang mudah kalah dengan nasi goreng, especially nasi goreng mak aku..hehe

7 comments:

Aleen Aiden said...

hu3,alin plak puasa kat rumah sewa memang mencabar dan tercabar.sbb nak prepare mknan lg2 taim sahur,adess...hu3

mykhalis said...

kenapa la tak bagitau kat mak yg puasa,,.leh dia sorok2 masak..hehe..ni puasa sunat betul ke ganti ni??wahaha

Jenny Pa-un said...

nasi goreng belacan kat kantin skolah aku terbaik hahaha.. dulu je dpt merasa skrg dah jdi spm leavers x dpt lagi haah

syuxer said...

aku suspek neh ko puasa sunat or puasa ganti haahahha.;p..

bagitau la kat mak ko len kali..nanti boleh dia tangguh masak unutk ko..heheh

ika said...

hahaha~ xley blah...ade lak g membatalkan puasa tersebut...ish2...sengal~ :P

Cik tikah said...

puasa jgn x puasa. hihi...

A retarded kitty said...

aku puasa hari ni sebab sekolah

CUTI!

kekeke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...