Saturday, January 29, 2011

Eh, newbie la..

Salam semua blogger.. Aku rasa semua orang tahu yang semakin hari semakin ramai blogger yang wujud, even budak sekolah rendah pun nak ada blog juga.. Jadi aku nak share dekat sini apakah harapan bagi setiap blogger2 yang baru beranak lahir dekat dunia blogging ni..
kalau rajin, semua blogger boleh kenal kita..

Aku letakkan diri aku sebagai contoh blogger yang baru (belum sebulan ni boleh dikira baru la kan..). Masa aku mula2 membuat blog, harapan aku..:
*Mestilah nak orang follow blog aku kan..
*Nak orang komen dekat entry aku..
*Nak dapat duit (kes nuffnang la ni..^^)..
*Buat blog yang setanding dengan blog orang lain (ex: banyak info)..
*Traffic nak tinggi je..
*Dapatkan follower yang ramai..

Tapi dekat sini aku nak bagitau dekat korang, untuk mendapatkan semua tu bukan lah mudah seperti apa yang aku taipkan ini.. Nasihat aku cuma korang kena betulkan niat korang tu dulu, kalau niat korang macam yang tertera dekat atas tadi, korang kena tukarkan niat korang tu kepada untuk menulis.. Menulis pun kena la dalam keadaan yang ceria dan pening happening tau, sebab nanti korang akan bosanbila menulis dalam keadaan terpaksa..

Tak kisah la apa yang korang nak tulis, asalkan orang yang baca nanti faham dengan maksud yang cuba korang sampaikan.. Ala kalau korang nak tulis mengarut2 macam aku pun boleh gak..hehe. Kalau boleh korang buat lah entry yang bagus2, yang boleh buat orang tertarik.. Dari situ nanti korang akan dapat semua macam apa yang aku harapkan.. Jangan lupa pula untuk korang buat blogwalking sebab korang kena juga promote blog korang tu kan, nanti tak ada pula orang kenal..

Last sekali, macam blogger2 lain bagitau, korang kena rajin.. Rajin menulis, memberi komen, dan berblogwalking.. Sebab itu adalah source untuk blog korang dikenali ramai.. "Manusia kini bermula dari apa yang dilakukan waktu dulu"-arpiiz..^^(perasan kejap)

3 comments:

salsabila said...

menulis juga untuk menyampaikan apa yang perlu kita sampaikan.;)

zaty luvlianncez said...

setuju..kena rajen BW smbil drop kumennn

>.<

Unknown said...

terbaekk lahh. hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...