Tuesday, January 25, 2011

Last minit, best ke..?

Selamat petang semua, apa yang korang tengah buat tu... Apa, mengumpat ke, ish tak elok tau kalau mengumpat orang ni, dosa tau.. Korang tak mengumpat ke, owh aku silap la ya, okay2 aku mintak sori dekat sini ye..hehe. Kalau korang tak mengumpat tu baguslah dan bagi siapa2 yang masih mengumpat tu sila berhenti dulu ye, jom baca entry aku ni..(ceh, sempat promote blog lagi tu..)

Entry kali ni tak ada kene mengena dengan mengumpat pun, sebab kali ni aku nak ceritakan tentang apa yang bestnya kalau buat kerja last2 minit ni.. Kalau entry tentang mengumpat tu lain kali la aku tulis ye, tunggu aku dapat mood dulu..^^

aduhh.... sodap botul den rehat ni ha..
Aku rasa semua orang pernah buat kerja last2 minit betul tak..? baik mengaku sekarang kalau tak.. Okay, aku cerita la tentang apa yang bestnya bila buat kerja last minit ni.. Antara keenakan dan kelazatan yang aku dapat rasa ialah tentang masa.. Kenapa aku cakap macam tu pulak, yela sebab bila aku dapat kerja yang patut di hantar minggu depan, aku akan dapat merehatkan diri aku dalam masa minggu tu..

Lagi, aku dapat bermain2 dengan puas sampai la aku lupa yang aku kena buat kerja yang sepatutnya(Walaupun sebenarnya aku bukan main sangat pun..) Selain itu.....
.....
...... Aku rasa tak ada lagi la sebab tabiat macam ni sebenarnya lagi banyak buruk dari eloknya..

Akibat dari tabiat macam ni aku rasa korang mesti dah tau punya.. Yelah2, aku bagitau sikit la ya, salah satunya korang akan rasa tension bila korang nak hantar kerja korang yang belum siap tu.. Kalau korang dapat siapkan pun, sudah pasti hasil kerja korang sangat2 lah tidak memuaskan.. Korang akan mintak tangguh untuk hantar kerja korang tu ke minggu depan pula dan bila dapat, korang akan main2 lagi sampai la minggu depannya dan korang akan mintak tangguh lagi(dan seterusnya, seterusnya, seterusnya...)

Aku tau benda ni memang best kalau dibuat, tapi kesannya korang rasakan lah ya... So, pesanan aku mudah dan simple je, kalau korang dapat apa2 kerja, cepat2 lah korang siapkan ye.. Sebab kalau tak siap nanti kena marah pula.. Eh aku nak bagitau yang contoh aku bagi tadi cuma dari sudut seorang pelajar je, bukan dari sudut2 rumah korang tau..hehe

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...