Monday, January 10, 2011

Monday morning sickness...

Soalan yang akan keluar bile terkena penyakit ini..
Selamat pagi Isnin semua, hope semuanya tak kene dengan penyakit "Monday Sickness", satu penyakit yang ada pada semua orang termasuk aku sekali. Penyakit yang akan membuatkan seseorang itu berasa malas yang teramat sangat dan penyakit ini pun suka menyerang pada mereka yang masih berkerja dan yang bersekolah. Antara sindrom2 yang dapat dikesan adalah seperti malas nak bangun dari tidur dan rasa mengantuk yang luar biasa.

Walau macam mana pun, penyakit ini tidak berkesan kepada mereka yang mempunyai semangat dan berasa rajin untuk melakukan tugas mereka pada pagi isnin ini. So dengan rasa baiknya aku ni (perasan pulak aku ni) aku nak bagi la beberapa tips agar korang dapat melawan penyakit ini..

* Sebelum tidur, fikirkan dulu tentang perkara yang akan dilakukan esok.
*Bangun awal pagi, bagi yang islam memang kene bangun awal pun sebab nak solat subuh..betol tak.?
*Kalau boleh, buat la sedikit senaman agar badan tu rase lebih bertenaga.
*Kalau aku la, aku suke mandi air sejuk sebab nanti aku akan jadi lagi segar bila mandi dengan air sejuk ni (tapi kalo korang tak suke, korang boleh abaikan yang ini).
*Minum la air yang panas macam kopi or teh panas, sebab nanti boleh hilang kan rasa mengantuk tu.

Buat masa ni itu jelah yang dapat aku pikir kan, kalo korang ade bende nak cadangkan pun boleh, komen je kat bawah ni.. Okey, ape2 pun selamat menjalankan tugas di pagi isnin yang indah ini..^_^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...