Friday, January 21, 2011

Ada satu cerita.. (Part 1)

si suami dan si isteri..
Huh, penat betul hari ini kata seorang suami kepada isterinya.. Si isteri memandang wajah suaminya yang keletihan dan dia sudah mengetahui apakah tugas yang perlu dilakukan.. Dalam beberapa minit saja, si isteri membawakan secawan kopi kepada suaminya yang teramat dicintai, dan apabila sang suami melihat kopi itu berada dihadapannya, si suami menguntumkan senyuman yang manis kepada si isteri serta memuji-muji keenakan air kopi yang dibuat oleh isterinya.. Kelihatan si isteri malu apabila mendapat pujian sebegitu, walau pun sudah kerap kali dia mendapat pujian sebegitu, namun dia tetap berasa malu..

Kehidupan sepasang suami isteri ni memang bahagia semenjak mereka melangkah kealam perkahwinan ini, satu alam yang memang banyak dugaan dan cabaran yang perlu mereka lalui.. Perkahwinan yang telah dibina sejak 3 tahun lepas masih lagi bertahan sehingga kini dan walaupun kadang kala ada juga berlaku sedikit perselisihan faham, tetapi sang suami begitu pandai mengambil hati si isteri.. Dia tahu yang isterinya memang mudah nak dipujuk, lagi-lagi apabila dia hanya perlu memujuk dengan kata-kata yang lemah lembut..

Pada suatu hari, si suami balik ke rumah dengan wajah yang begitu ceria sekali, senyumannya itu mebuatkan si isteri tertanya-tanya.. Kenapa abang tersenyum-senyum ni tanya si isteri, si suami menjawab yang dia telah dinaikkan pangkat ke jawatan pengurus syarikat.. Si isteri pun turut tumpang gembira, dan tiba-tiba si suami berkata.... Tapi sayang, kita terpaksa berpindah la kerana bos abang telah menyediakan satu rumah untuk kita, ujar sang suami.. Si isteri hanya akur sahaja dengan keputusan suaminya, walaupun rumah itu telah menyimpan seribu satu memori, tapi mungkin dirumah baru itu akan membuatkan mereka lebih bahagia..

Bersambung.....

Aku sebenarnya tak tau kenapa and macam mana aku boleh taip sampai jadi cerita dekat atas ni, so aku nak mintak pendapat korang la, aku patut buat cerita ni dalam bentuk horror/seram atau romantik...?? bagitau dekat ruangan komen ya..^^

...Ada satu cerita.. (Part 2)

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...