Sunday, January 30, 2011

Ada satu cerita.. (Part 9)

... Sambungan Ada satu cerita.. (Part 8)

... Setelah Mak Teh bersetuju untuk menjaga si isteri sementara mereka bertiga keluar, si suami segera menghidupkan enjin keretanya... Mereka bertiga mula bergerak pada pukul 12.30 tengah malam dan sampai di rumah banglo tersebut pada waktu sekitar 2.00 pagi.. Ketika mereka berada di hadapan rumah banglo tersebut, si suami terasa seakan-akan ada sesuatu yang p terhadap rumah itu..

Bagaimana si suami tidak berasa pelik, kerana pada waktu siang tadi dia melihat rumah banglo itu dalam keadaan yang bersih, tapi kini rumah itu sudah dipenuhi dengan tumbuhan-tumbuhan liar.. Pada mulanya si suami fikir mungkin dia tersilap pandang kerana keadaan pada masa itu gelap dan dia juga agak mengantuk.. Dia beritahu kepada Wak Darmawi yang dia mungkin tersilap rumah kerana rumah yang dia datang siang tadi berbeza dengan rumah yang ini..

adakah begini keadaan rumah tersebut...?
Wak Darmawi kemudiannya memberitahu kepada si suami yang sebenarnya rumah inilah yang mereka berdua datang siang tadi.. Syaitan sudah mempermainkan kamu kata Wak Darmawi kepada si suami.. Terkejut si suami dengan kenyataan Wak Darmawi, kini baru dia sedar yang betapa lemahnya iman dia sehingga dia dengan mudah terpedaya dengan tipu helah syaitan..

Wak Darmawi menyuruh mereka berdua mengikutinya masuk ke dalam rumah itu.. Apabila pintu rumah di buka tiada apa yang dapat dilihat melainkan kepekatan malam, mujurlah di dalam kereta si suami ada lampu suluh, maka si suami menggunakannya.. Disuluhnya ke dalam rumah tersebut dan ternyata yang rumah itu sudah terlalu lama di tinggalkan, dengan wujudnya pokok-pokok liar sudah membuktikan yang rumah ini memang lama tidak berpenghuni..

Wak Darmawi segera menyuruh si suami membawanya pergi ke tempat di mana dia menjumpai isterinya.. Apabila sampai di bilik yang dicari, Wak Darmawi menyuruh mereka berdua agar berselawat dan membaca ayat Kursi supaya tidak berlaku apa-apa keburukan.. Leman membuka pintu bilik itu memandangkan Wak Darmawi yang mengarahkanya..

Pintu dibuka, dan kelihatannya ada seorang lelaki dengan keadaannya yang cedera parah.. Cepat bawa lelaki itu ke kereta, arah Wak Darmawi kepada Leman dan si suami.. Ketika mereka mahu membawa lelaki itu, tiba-tiba muncul satu kepulan asap di dalam bilik itu bersama satu suara yang sangat garau..

Suara itu mengarahkan supaya dibiarkan sahaja lelaki itu di dalam bilik itu, tetapi apa bila Wak Darmawi menyuruh agar jangan dilayan suara itu, mereka berdua segera membawa lelaki itu ke kereta.. Asap hitam itu mula membentuk seakan-akan tubuh manusia dan mula menyerang Wak Darmawi, tetapi....

... Bersambung

.. Ada satu cerita.. (Part 10)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...