Tuesday, January 25, 2011

Ada satu cerita.. (Part 5)

... Sambungan dari Ada satu cerita.. (Part 4)

Tiba-tiba dia terdengar suara yang aneh, dan suara itu berjaya menarik perhatian dia.. Si suami mula melangkah dengan perlahan-lahan kerana dia tidak mahu jika kehadirannya akan membuatkan bunyi aneh itu hilang.. Langkah si suami semakin berhati-hati apabila dia mendapati yang bunyi itu datangnya dari sebuah bilik, bila masa pula ada bilik ni, rasanya tadi tak ada pun, getus hati si suami..

Apabila si suami sudah berada di hadapan pintu bilik itu, dia mendekatkan telinganya kearah pintu dan semakin lama dia teliti suara tu semakin dia dapat cam suara tu.. Si suami terus membuka pintu itu dengan perlahan dan apabila dia membuka pintu itu, alangkah terkejutnya dia kerana didalam bilik itu yang ada hanya isterinya sahaja yang sedang menangis dalam keadaan ketakutan..

beginilah keadaan si isteri...
Si suami terus berlari mendapatkan isterinya dan memeluk isterinya.. Apabila dia memeluk isterinya, si isteri menjerit seakan-akan takut, tetapi setelah ditenangkan oleh si suami barulah si isteri diam.. Sayang buat apa dekat sini dan kenapa dengan sayang ni tanya si suami setelah yakin yang isteri nya sudah di dalam keadaan yang tenang..

Si isteri hanya diam sahaja membuatkan si suami bertambah bingung.. Tanpa berfikir panjang, si suami segera membawa isterinya ke kereta mereka dan terus pulang ke rumah.. Sepanjang perjalanan mereka untuk pulang ke rumah, si isteri hanya menyebut nama Samad sahaja.. Pada mulanya si suami bertanya juga kepada isterinya siapa Samad itu, Tetapi isterinya hanya terus-menerus menyebut nama Samad..

Bila melihat keadaan si isterinya mula bersikap ganjil, si suami membuat keputusan untuk terus membawa isterinya ke rumah Wak Darmawi.. Wak Darmawi adalah guru si suami ketika dia belajar silat sewaktu dia bujang dulu, dia juga tahu yang Wak Darmawi boleh mengubat penyakit-penyakit ganjil seperti yang di hadapi isterinya sekarang ini..

Di dalam perjalanan si suami ke rumah Wak Darmawi, tiba-tiba si suami perasan yang terdapat sebuah motor di belakang keretanya.. Pada mulanya si suami tidak menghiraukan nya, tetapi apabila di lihat yang motor itu seakan-akan mahu memotong keretanya, maka si suami tadi mula memperlahankan keretanya kerana dia ingin membiarkan motor itu memotongnya.. Setelah motor itu memotong keretanya, tiba-tiba kereta yang si suami sedang pandu tadi hampir terbabas melanggar sebatang pokok kerana...

...Bersambung

.. Ada stu cerita.. (Part 6)

4 comments:

KinosKoko said...

alah...bersambung lagi...

Arpiiz said...

haha, kalau buat sampai habis nanti panjang sangat pulak..^^

Yastro said...

citer mende nih...seram keee??

Arpiiz said...

plan nye nak buat cerita seram la, tp kalo tak seram, buat2 lah macam seram ye..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...