Monday, January 24, 2011

Ada satu cerita.. (Part 4)

... Sambungan dari Ada satu cerita.. (Part 3)

Apabila dia memandang kearah lembaga itu dia terkejut kerana di hadapan dia adalah suaminya.. Si isteri segera memeluk suaminya tetapi dia berasa hairan kerana suaminya tidak memberikan sebarang tindak balas.. Si isteri melepaskan pelukannya dan segera melihat wajah suaminya, apabila dia melihat wajah suaminya dengan secara tiba-tiba si isteri tadi rebah ke lantai dan pengsan.

Manakala si suami yang tidur di bilik utama tadi baru tersedar dari tidurnya... Sambil dia dalam keadaan mamai, si suami melihat jam yang ada di tangannya.. Eh, dah pukul 8.00 dah kata si suami dalam nada yang terkejut, dia pun terus keluar dari bilik itu sambil mencari isterinya..

Dia mencari isterinya di ruang tamu dan dapur, tetapi keadaan yang gelap menyukarkan pencariannya.. Dengan berbekalkan cahaya dari handphonenya, dia mencari suis lampu dan menghidupkannya.. Keadaan kembali cerah, tetapi dia masih lagi tidak tahu dimanakah isterinya berada sekarang .. Mungkin dia ada di tingkat atas fikir si suami, dan dia terus naik ke tingkat atas..

Si suami mula mencari di tingkat atas...
Ketika di tingkat atas, si suami memasuki semua bilik sambil memanggil nama isterinya, dia berharap yang si isterinya akan membalas panggilannya tetapi hampa.. Setelah dia pasti yang semua bilik sudah dia cari, si suami turun semula ke tingkat bawah, dia mahu segera pulang ke rumah sahaja kerana cuaca diluar kelihatannya sudah mula hujan..

Si suami turun semula dan pergi ke dapur kerana dia mahu mencari minuman, tekaknya terasa begitu kering sekali.. Apabila dia membuka peti sejuk yang ada di dapur itu, dia berasa pelik kerana di dalamnya terdapat bahan-bahan mentah yang masih segar lagi.. Tanpa berfikir panjang, dia terus meneguk air sejuk yang ada didalam peti sejuk itu.. Tiba-tiba dia terdengar satu suara yang aneh, dan suara itu berjaya menarik perhatian dia..

....Bersambung

Aku nak korang teka pula, apa yang akan jadi lepas ni... boleh tak..^^

.. Ada satu cerita.. (Part 5)

3 comments:

Mknace said...

:) :) :)
bini dia lam peti sejuk tu tak
terbaeekkk!!!!

singgah dari mknace unlimited

KinosKoko said...

cepat r sambung citer...

Arpiiz said...

hehe, sabar la, malam esok baru aku postkan sambungannya ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...