Friday, January 28, 2011

Pagi yang misteri..

Pagi tu aku terjaga dari tidur secara tiba2, aku tak tahu kenapa tapi seakan-akan ada benda yang perlu aku buat.. Aku segera melihat jam di dinding, sudah pukul 5.30 rupanya, baik aku membersihkan diri sebab nanti boleh solat subuh sekali.. Aku segera membasuh muka dan membuka lappy aku ni, sementara aku menuggu lappy aku ni loading, aku check la handphone aku kot2 ada misscall ke..

Aku tengok phone aku ada 1 mesej dari kawan aku.. Aku bacalah dan terkejut apabila dia kata yang dia nak menumpang di rumah aku untuk satu malam sahaja.. Tiba2 aku dapat mesej dari dia lagi, kali ini katanya dia dah ada di depan rumah aku.. Terkejut juga aku sebab kalau kawan lelaki aku tak kisah sangat, tapi yang ini perempuan..

aku terasa eolah benar2 kehilangan dia..
Aku segera pergi ke pintu hadapan sebab nak tengok betul ke dia ada di depan rumah aku ni.. Apabila aku lihat dia ada di luar rumah, aku pun ajak la dia masuk.. Dah la time tu family aku tak ada masa tu, gabra la juga sebab aku tahu apa pula orang akan cakap nanti kan.. Tapi disebabkan aku dah terajak dia masuk, so dia pun masuklah..

Aku biarkan pintu rumah aku terbuka sebab takut nanti kalau ada hal2 yang tak diingini berlaku pula kan.. Aku suruh lah dia duduk dulu sebab aku nak buatkan air.. Tengah aku buat air dekat dapur tu, dia cakap lah dekat aku yang dia nak mintak maaf dekat aku kalau2 dia ada buat salah ke dekat aku.. Aku pelik juga sebab dia cakap macam tu, biasanya orang yang cakap macam ni kalau orang tu dah tau yang dia dah nak pergi..

Aku tanya lah dia kalau2 dia ada masalah ke, tapi dia senyap je, lepas tu dia cakap kalau aku dapat panggilan telefon nanti dia nak aku jangan menangis.. Ketika aku nak bawa air minuman ke hadapan, tiba2 aku dapati yang dia dah tak ada lagi dekat rumah aku.. Selepas beberapa saat lepas tu juga aku dapat satu panggilan telefon yang mengatakan kawan aku yang perempuan tadi dah tak ada di bumi ini lagi..

Selepas mendengar berita yang membuatkan aku terkejut ni, aku terduduk di kerusi dan tanpa aku sedari, air mata aku mengalir.. Aku lihat keluar rumah, mencari jika kawan tadi masih ada.. Apabila aku keluar, aku lihat kawan aku itu sedang berdiri dihadapan aku dengan memakai pakaian serba putih dan berkata kepada aku agar jangan bersedih.. Tak lama selepas itu aku dapati dia hilang bersama hembusan angin subuh dan pada masa yang sama azan subuh pun berkumandang..

Keadaan pada masa itu sangat sayu, tak pernah aku rasakan, perasaannya seolah2 aku benar2 kehilangan.. Tiba2 aku terbangun, aku dapati aku masih berada di katil aku lagi dan aku juga dapat rasakan yang seolah2 air mata aku mengalir di pipi aku ini.. Aku segera mengesat air mata itu, dan apabila aku berfikir semula baru lah aku sedar yang itu semua hanya mimpi sahaja.. Dan sebenarnya kawan yang aku mimpikan itu tak pernah wujud pun dalam hidup aku..

Sehingga kini apabila aku terbangun ketika azan subuh, aku akan teringat mimpi yang sangat menyedihkan itu.. Pada pendapat korang pula, mimpi aku tu ada apa2 tanda tak..??

1 comment:

alyajane said...

like this entry hehehe ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...