Monday, January 31, 2011

Cara nak betulkan printer anda..

Salam semua, bertemu lagi kita dalam rancangan masak memasak... Nak masak apa..?? kita masak la apa benda yang ada dalam peti ais korang tu.. Maaf semua ye, pada hari yang mendung ni, otak aku dah kurang kewarasannya dan menyebabkan aku merapu tak tentu pasal.. Tapi aku nak bagitau yang aku tak makan ikan kerapu tau..

lebih kurang macam ni la printer rumah aku..
Okay,yang ini betul punya.. Macam tajuk yang korang baca dekat atas tu, hari ini aku nak share la sikit pengetahuan aku tentang cara2 untuk membaiki printer korang yang korang rasa lagi banyak rosak dari berfungsi.. Cara2 yang aku nak bagitahu ni boleh di gunakan untuk apa jenis printer pun, kalau korang tak percaya tak apa lah.. Cara yang aku nak tunjukkan ni juga hanya untuk masalah kalau catridge printer korang tak mahu gerak atau sangkut..

Mula2 korang kena sediakan peralatan yang diperlukan untuk membaiki printer korang tu..
* Skrewdriver (mata bunga dan yang lagi satu tu).
* Tisu (tak kisah tisu muka atau tisu jamban..)
* Magnet
* Air sirap (kalau nak air kosong pun boleh)

Cara2 untuk membaiki..
* Korang pastikan printer korang tak bersambung dengan apa2 plug ya.
* Korang cari tempat skrew dan cabut menggunakan skrewdriver tu.
* Kalau boleh keluarkan catridge korang dulu..
* Gunakan magnet untuk melekatkan skrew2 yang dah korang cabutkan tadi..(nanti takde la hilang..)
* Korang tengok2 dulu dalam printer korang tu..
* Kalau korang rasa dahaga ke, korang minum la air sirap yang korang sediakan tadi..
* Pasang balik skrew yang dah korang cabutkan tadi.
* Masukkan juga catridge yang korang dah cabut tadi
* Yang paling penting, kalau korang rasa yang korang dah berpeluh, korang boleh gunakan tisu tadi ya..
* Pasang plug printer tu dan tengok hasilnya..

Boleh tak, kalau tak boleh aku ucapkan tahniah kerana hasil yang korang dapat tu sama macam aku.. So apa lagi, korang boleh la start kan enjin kereta korang dan bawa printer korang tu ke kedai komputer yang berhampiran rumah anda ya..

AMARAN KERAS : SILA BACA ENTRY INI DULU SEBELUM ANDA MELAKUKANNYA..
(aku tak bertanggungjawab atas segala kerosakkan yang telah korang lakukan...hehehe)

8 comments:

DaK CoMoT said...

heheehhhh...tisu 2 masok dalam snarai peralatan jugak.. xbleyh blah...ahhaaha

Arpiiz said...

haha, itu benda penting gak tu..^^

DaK CoMoT said...

kekeke...yola tuh apizz..haha

r-5 said...

hahaha. asib printer aku elok. klu x sia2 je. :D

zati embong said...

hahaha..O.o

Rie Zarchry said...

singgah sini 1st time
xtahan bab air sirap tu
hahaha

thanks for sharing!

KUREKURE COMEL said...

mina kalo dah hangin...terus sepak je printer....satu dh kena campak...huhuhu....ganas tak?


p/s:mina sopan santun tau...hehehe...
jgn percaya ye....


tq sharing...

Arpiiz said...

thanks to all gak sebab sudi komen..^^

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...