Monday, January 31, 2011

Baru nak menyesal..

Salam semua, dah malam baru la aku nak postkan entry kedua untuk hari ni.. Macam sedih pula, tapi apa yang nak di sedihkan pun betul tak.. Untuk entry kali ni aku saja nak membangkitkan isu tentang kehilangan.. Sudah pasti yang semua orang akan merasai perasaan seolah2 kehilangan sesuatu yang sangat berharga, betul tak..? Kalau betul sila lah makan nasik..hehe

dah takde baru nak menyesal..
Aku nak listkan dekat sini antara benda yang berharga tetapi ramai yang tidak mengendahkanya.. Bila dah tiada baru la kita merasa yang benda itu lah perkara yang paling penting dan bermakna dalam kehidupan kita.. Senarai ni aku tunjukkan yang paling penting dekat atas ye..

*Ibu bapa
Sekarang dah ramai dah anak2 yang sentiasa melawan ibu bapanya, apatah lagi yang pergi hantar ibu bapanya ke rumah orang2 tua.. Bila dorang dah takde baru lah nak menangis meraung, masa tu memang dah tak boleh dah nak bawak dorang balik tengok kita dah..

*Keluarga
Yang ini pun sama juga macam dekat atas tadi.. Tak kisah la adik beradik ke, suami isteri ke, bila bergaduh je mesti ambik masa yang lama nak baik(biasa sebab harta la).. Bayangkanlah kalau masa kita bergaduh dengan dorang tu tiba2 kita diberitahu yang dorang dah takde.. Masa tu barulah nak menyesal sebab bergaduh..

*Kerja
Ini biasa lah, walaupun kerja kosong bersepah2 dekat luar sana tapi sekarang ni dah susah.. Bila mintak kerja beria2 lah, tapi bila dah dapat asyik nak MC lah, nak balik awal lah.. Bila dah kena pecat, mula lah mintak keja macam tadi lepas tu buat lagi benda yang sama.. Tapi aku percaya kalau kerja korang tu merupakan kerjaya korang, mesti korang tak akan main2 kan..

*Idea
Yang ini khusus untuk para bloggers, korang ingat tak masa korang belum buat blog korang tu.. Ala, blog korang yang sekarang ni lah yang cantik and comel tu.. Masa korang belum buat blog, mesti banyakkan idea yang datang ketuk kepala otak korang tu(eh, macam kasar ayat tu..), tapi korang tak ambik kisah pun (macam aku la). Tapi bila dah buat, puas lah mencari mana la idea ni tak datang2..(pun macam aku juga..huhu)

Okay buat masa ini cuma itu jelah yang aku nak senaraikan, nanti kalau buat panjang2, takut lama pula korang kena loading.. Kesian dekat korang, apa2 hal pun aku nak cakap yang korang hargailah benda yang ada di depan kita ni.. Kadang2 kita tak tau yang benda kita anggap sebagai lumpur tu ada intan di dalam nya..

7 comments:

zati embong said...

perenggan yg bawah memang plg x bOleh blah.haha

KUREKURE COMEL said...

bila mak apak xde baru menyesal...mina dah rase no 1 @ no 2 tu....mmg hilang kekuatan diri la...sabar mina....huhuhuhu..


tq entry ni...buat mina emo ckit..

Arpiiz said...

zati: haha, lawak ye..^^
mina: bnyakkan bersabarlah ye..

Che Wan AlFateh said...

heheh nk highlight kat part kerja n idea...betul3...sgt stuju...mmg kna dengan diri sendirik...=P

ide lak mmg kekadang xdan nk taip...laju ja...agak2 nak taip ja ilang...huhuhu...=O
suka en3 ni...=) mmg suka baca en3...hehe

Che Wan AlFateh said...

heheh nk highlight kat part kerja n idea...betul3...sgt stuju...mmg kna dengan diri sendirik...=P

ide lak mmg kekadang xdan nk taip...laju ja...agak2 nak taip ja ilang...huhuhu...=O
suka en3 ni...=) mmg suka baca en3...hehe

Arpiiz said...

suke bace ye, thanks byk2..^^

Unknown said...

menghargai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...