Thursday, January 20, 2011

Sahabat yang baik...

Salam semua, dah makan ke belum ni, kalau belum makan boleh pergi makan dulu and sambung baca balik. Tapi kalau korang nak makan sambil berblogging pun boleh, tak de hal lah.. Okay, kita mulakan sesi berbalas pantun kita... eh silap pula, aku bukan nak berpantun dekat sini, mungkin lain kali kot..

kawan itu sahabat...
Hari ni aku nak bagitahu or share sikit pengetahuan aku tentang cara2 untuk mengetahui jenis kawan yang baik.. Apa yang aku tulis ni pun berdasarkan pengalaman aku dan hasil pembacaan aku dibuku2 atau blog orang lain..

Kawan or sahabat memang menjadi orang penting dalam kehidupan kita, malah hubungan persahabatan itu boleh menjadi lebih kuat berbanding dengan hubungan dengan keluarga. Sebab itu kita memang digalakkan mencari kawan yang boleh membawa kita kearah kebaikan, tapi kalau korang nak bawak kawan korang tu kearah kebaikan pun tak apa dan itu lebih bagus sebenarnya..

Kawan yang baik adalah..:
*Yang boleh menjaga rahsia kita..
*Berani menegur kesilapan kita..
*Sentiasa mengajak kita kearah kebaikkan dan tidak mengajak kearah keburukan..
*Sentiasa bersama kita walaupun kita ditimpa bencana or malang..
*Boleh memberikan pandangan yang baik..

Mungkin ada banyak lagi, tapi hanya itu sahaja yang mampu aku fikirkan buat masa sekarang ni..huhu. Kalau korang ada nak tambah apa2 silakan lah ya and kalau aku ada tersalah tulis ke korang tegurlah sebab aku tau korang ni memang jenis kawan yang baik..^^

3 comments:

lilypelangi said...

kawan time senang mudah dicara, kawan time susah payah ditemui :p

Fariehan Ibrahim said...

ya, btoi tuuu,
xpa, kita dulu try jadi shbt yg baik,
insyaAllah, msti kita akn dpt shbt yg baik juaa. =))

Jamilah Mohd Norddin said...

Mohon share di blog. Menarik.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...