Tuesday, January 18, 2011

Tips mendapatkan entry yang baik..

Salam semua and selamat malam kepada sesiapa yanng nak tidur tu, hope dapat mimpi yang indah la ya tapi kalau dapat mimpi ngeri pulak macam mana, buat tak tau jela.. Malam ini aku nak bercerita tentang tips2 untuk menghasilkan entry yang best, tapi aku punya entry pun tak adalah best mana pun, tetap juga merepek dan meraban entah apa2..

Aku menulis ini pun berdasarkan pembacaan aku di blog2 semasa aku sedang berblogwalking. Tapi menurut pembacaan aku, untuk entry yang best adalah entry yang boleh membuat kan orang yang membaca itu terasa nak baca lagi. Tak kisah lah sama ada entry korang itu mempunyai info atau just untuk korang bercerita, tapi jika ia mampu menarik perhatian pembaca itu pun sudah boleh dikira sebagai entry yang bagus.

tak tau ada kene mengena tak dengan entry ni..
Lagi2 jika korang ada buat pendapatan sampingan macam nuffnang la.. Sekiranya korang dapat menghasilkan entry yang dapat membuatkan pembaca tertarik dekat entry korang tu, korang sudah dapat menambahkan bilangan visitor sekaligus dapat meninggkatkan pendapat sampingan korang tu..

Yang atas tadi kira main point dia lah, tapi kalau untuk tips yang lain yang dapat aku fikirkan adalah seperti berikut..:

*Entry korang tu korang selitkan unsur humor(lawak).
*Biasanya pembaca akan tertarik dengan tajuk dulu, so letaklah tajuk yang panas (kalau letak tajuk 'api' tu kira panas lah kan..hehe)
*Kalau nak bagi pembaca letakkan komen, korang letakkan lah ayat berbentuk soalan dihujung entry korang tu.
*Pastikan korang tak menyentuh isu perkauman, kalau tak nanti ramai pula pembaca yang boikot blog korang tu.

Aku rasa cukup lah dulu, nanti kalau ada lagi tips tambahan, aku bagitau dekat korang ya..Sebenarnya aku dah lupa pula apa lagi yang aku nak tulis..huhu. Lagi satu nak bagitahu, kalau tips diatas bukan lah untuk menjadikan entry korang tu lebih baik aku mintak maaf la ya..~_~

4 comments:

Anonymous said...

go0d info...tq

Wan Gerrard said...

thanks nasihat ni bro ^_^

uncle said...

bagus info ...boleh jadi pengetahuan tambahan kepada uncle..

Akak Kembang said...

tips yg menarik..akan diperbaiki..

nway..salam perkenalan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...