Friday, January 28, 2011

Aku jeles betul dengan Ben tu..

Ben Stiller
Salam semua bloggers.. Kalau ikut tajuk tu, korang mesti dah tau siapa yang aku maksud kan.. Eh, akku ada dengar yang korang cakap aku jeles dengan Ben Stiller.. Hmm mungkin juga kot, tapi tak lah jeles sangat kalau nak di bandingkan dengan Ben yang ini.. Cuba korang teka lagi Ben mana yang aku jeles kan sangat ni..

Aku tahu korang mesti cakap yang aku jeles dengan Ben yang itu, tapi kenapa pula..?? Kalau korang nak tahu korang kene la baca lagi.. Tapi walau macam mana pun aku sebenarnya jeles dengan Ben Gempak Starz, atau nama penuhnya Benny Wong Thong Hou.. Mungkin ada yang tak berapa kenal dengan dia ni, sebab dia ni pelukis komik yang ada dekat Malaysia ni..

Even dia ni berbangsa Cina, tapi aku minat sangat dengan gaya lukisan dia yang ala2 manga.. Paling aku minat komik dia yang bertajuk "Fatal Chaos", walaupun buku tu dah lama dia buat, tapi aku still minat baca buku tu.. Dia juga ada buat buku komik lain, antaranya "Le Gardenie", yang membuatkan dia termasuk dalam tiga orang pemenang dekat Japan's Inaugural International Manga Award..

Lukisan dia bagi aku memang smart and comel.. Sebab tu aku jeles dekat dia sebab dah banyak kali aku try ikut stail dia melukis tapi still tak dapat, sedih betul.. Ini antara komik dia la..
Tapi sori lah sebab aku tak dapat cari gambar dia dekat internet.. Kalau korang rajin, korang boleh la pergi cari ye..hehe. Okay, ini lagi sorang Ben yang aku jeles sangat ni, tak tau la kenapa aku jeles dengan dia, mungkin sebab dia ada badan ketul2 kut..hehe
tengok, kan ketul badan dia ni..^^
Pasti semua bloggers kenal dengan Ben Ashaari atau orang panggil abang ben, BA and ada lagi yang lain.. Yelah, siapa yang tak kenal kan dengan bloggers yang paling disukai ramai ni.. Kalau dia masuk ABPBH (Anugerah Bloggers Popular Blog-Blog Harian) mesti dia menang.. Tapi aku tak tau la kalau ada orang lain yang menang ke..hehe

Aku suka dengan cara penulisan dia yang santai and boleh membuatkan aku tertarik untuk klik dekat blog dia.. Yang aku pelik, tiap kali dia update, aku mesti tertarik nak baca.. Dia ada baca apa2 ke sebelum dia postkan entry dia tu..(gurau je abg ben, jangan marah ye..)

Okay, setakat ni cuma 2 ben ini je yang aku jeleskan.. Kalau2 ada ben yang lain boleh buat aku jeles, nanti aku cerita lagi ye..

4 comments:

Cik Pulau said...

ahahaha...
kompem en.Ben mng kalau ada anugerah tu..haha

Arpiiz said...

haha, malangnya anugerah tu takde pula..^^

misSbLurRy said...

aku peminat seria ben gempak starz...

la gardenia tue aku layan...masyuk..even ending dia aku x stuju..wawawaw

Syafiq Rosli said...

hehe..jeles ye..xpe mgkin anda bleh menjadi sptnye suatu hari nt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...