Tuesday, June 21, 2011

Malam yang sepi...

Malam ini aku sepi bertemankan angin2 yang bertiup dengan lembut.. Aku tak tau mengapa, seakan2 terasa seperti aku kehilangan sesuatu yang sangat berharga.. Tapi apakah dia..?? Mengapa benda ini mesti mengganggu malam ku ini..

Aku duduk di buaian yang ada di beranda rumah aku.. Ku lihat langit, tiada bintang2 terang menghiasi dada2 langit.. Hanya awan mendung sahaja yang berarak menutupi cahaya bulan.. Mungkin malam ini akan hujan, tapi tak mengapalah..

Apa yang aku pentingkan sekarang ini ialah perasaan tidak tenang aku ini.. Mengapa perasaan ini hadir tanpa di undang.. Ia telah membuatkan aku terpaksa untuk memikirkan cara bagi menghilangkan perasaan gelisah ini.. Ku lihat lagi di dada langit yang gelap itu..

Tiba2 dan entah bagaimana aku terbayangkan wajah si dia.. Wajah si dia yang pernah aku kenali dan aku senangi.. Si dia yang dulunya aku panggil sebagai sahabat.. Kini aku sudah tidak tahu lagi kemana kah menghilangnya si dia..

Ketika aku mengelamun itu, tiba2 aku satu makhluk yang agak aneh datang ke arah aku.. Aku tergamam sebentar, tiada kata2 yang mampu aku luahkan dari mulut ku ini.. Makhluk itu semakin hampir, semakin hampir, dan semakin hampir dengan aku..

Aku cuba juga untuk melarikan diri, tapi entah kenapa kaki aku ibarat telah dikunci dengan tanah.. Aku tidak mampu menggerakkan anggota tubuh ku kecuali mata aku.. Aku menutup mata aku seerat2nya dengan harapan makhuk itu akan pergi.. Tiba2 makhluk itu bersuara..

...
...
...

"Ada mahu power..!!"
Laa, sekali jin dalam iklan Super Power tu datang..hehehe

18 comments:

miss A said...

saspen jer hahaha.. ingat kan cerita baru tdi hehehe.. kalau cerita baru pon bagus gak tdi hehehe.. cter ada satu carita tu dah habis baca dah hehhehe

Bro ahmad said...

JIN SUPER POWER , MEMBERI ANDA TENAGA
kelaka la kalau tengok iklan tuh

myhatiku said...

haha..ces,jin rupenye..jin super power pulak tuh..:D

adib syazwan said...

hahaha!kuat sgt merepek kau ni..=P

Budak Botak said...

He3, cepat buat permintaan...

Entry terbaru -> Summer Solstice Di Muka Depan Google.com... (",)

M Fizan said...

haha..jadi kau merapu malam2 macam nie..potong stim jer jin tu..kau baru nak layan memori ngan awek lama..kih3

oshin-jamel said...

hak3!!hampeh tol la...br jerk nk msk dlm alm ape ek(alam penceritaan kot) sekali jin POWER kua!!hahaha!!!...tp klu xde jin kua..sure jd novel gempak kan!!heheeh!!smbung r lagi!!!!

Sunah Sakura said...

taknak komen yang bawah, nak komen yang atas....best la apis tulis..syahdu jeee... :)

Arpiiz said...

miss A : hehe, nanti lah dulu buat cerita baru..^^

Arpiiz said...

bro ahmad : haha, samalah kita.^^

Arpiiz said...

myhatiku : hehe, jangan lah rasa kecewa pulak..^^

Arpiiz said...

adib : hehe, biasalah tu..^^

Arpiiz said...

budak botak : dah buat dah..^^

Arpiiz said...

m fizan : haha, memang pun jin tu, nak kena ni..^^

Arpiiz said...

oshin : itulah, jin tu kacau lah..hehe

Arpiiz said...

sunah : eh yeke, ni yang segan ni..hehe

kokser kokdam said...

hahahaha

bijok demo

Mawar Berduri said...

cissss... mawar tertipu bang

mai satu pearl super power!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...