Thursday, June 09, 2011

Cara letak widget Alexa dalam blog..

Salam pagi korang semua yang tengah membaca ni.. Korang semua dah mandi ke belum ni..?? Kalau belum, pergilah mandi dulu and lepas tu barulah sambung baca entry ni balik.. Boleh ke tidak korang melakukan tugas yang sangat berat itu..??

Ish2, pagi2 lagi aku telah mengeluarkan kata2 merepek ni.. Kesian korang sebab terpaksa membaca ayat yang sebegitu rupa.. Kembali kepada tujuan asal entry ini, seperti mana yang korang baca dekat bahagian tajuk tu.. Pagi ni aku nak buat tutor untuk memasang widget Alexa..

Widget Alexa ini ialah widget yang digunakan untuk korang mengetahui kedudukan blog atau site korang didalam dunia maya ini.. Ye2, aku tau yang aku ketinggalan sebab baru je nak buat benda alah ni.. Tapi apa boleh buat, sebab selama ini aku tak tau macam mana nak install benda tu..huhu

Oleh kerana aku dah tau ni.. Maka aku nak share kan lah dekat korang2 yang tak tau lagi dan yang masih tercari2 macam mana nak membuatnya.. Firstly, korang pergi dekat bahagian bawah entry ni dan tengoklah ranking blog aku..

Ye2 aku tau rangking aku tinggi dan ini bermakna blog aku ni still tak power.. Lepas korang dah tengok tu, korang klik Alexa tu.. Dah klik ke belum ni..?? Bila dah klik korang tengok pulak ranking blog aku dalam Malaysia tu.. Err, kalau korang tak tengok pun takpe sebenarnya..hehe

Korang pergi dekat bahagian atas tu dan klik perkataan Register.. Bila dah tekan perkataan tu, korang klik pulak dekat blog ni.. >> FirdausKasim.com.. Kenapa korang tanya..?? Sebabnya aku belajar buatnya dari blog tu lah.. Jadi sebagai tanda terima kasih aku, aku nak korang pun belajar lah dari blog beliau ye..^^

P/s : Sebenarnya kalau aku tunjukkan juga, takut nanti panjang sangat pulak entry ni..huhu

12 comments:

Unknown said...

ayie xnak pasang..thu sebb ranking ayie tinggi loh.. huhaua

Emma Nyiu said...

Oh, sy nak try lar~

Misty Melor said...

owh.. contoh dia.. yg mcam i'm number tu ek :D... hehe..

Ahmad Fikrizaman said...

Jangan letak je.. dah register belum...

Arpiiz said...

cucu umie : hehe, tak nak pasang widget tu pun tak pe rasanya, just register je..

Arpiiz said...

emmany : try lah, tak yah nak malu2..hehe

Arpiiz said...

ukhti : ye2, betul lah tu..^^

Arpiiz said...

ahmad : sebab tu suruh register dulu..hehe

Sunah Sakura said...

naik ranking lagi, naik lagi!!! cepat!!!!

tia @ Ini Kisah Tia said...

Tia dah pasang . siap sekali dengan toolbar lagik ;)

Arpiiz said...

sunah : tengah nak naikkan lah ni..hehe

Arpiiz said...

tia : bagus2 sebab dah buat..^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...