Wednesday, June 08, 2011

Okay, sekarang ni aku memang pelik...

Eh, korang jangan salah faham pulak ye, bukan aku yang pelik tapi aku tengah mengalami kepelikan terhadap benda alah ni.. Korang nak tau ke apa benda yang pelik sangat tu..?? Ala, korang bukan kisah sangat pun kan dengan apa yang aku tengah pelikkan ni..

Macam ni, aku dapati entry aku yang bertajuk "Cara mendapatkan komen" telah dijangkiti malware.. Tapi masalahnya ialah aku tak jumpa link yang membuatkan entry itu menjadi sebegitu.. Puaslah aku guna google webmaster, tapi still tak jumpa..

Kalau menurut dari amaran yang telah diberikan oleh browser aku, dia kata yang entry aku tu telah dijangkiti dengan malware dari web "www.wondercomments.com".. Macam yang aku cakap tadi lah, aku tak jumpa dimanakah terletaknya link itu dalam entry aku yang itu..


Aku bukan apa, risau lah juga kalau2 malware itu akan menyebabkan komputer aku dan komputer korang mengalami masalah penghadaman.. Jadi sesiapa boleh bagitau aku macam mana aku nak menghilangkan amaran yang telah diberikan itu..??


Aku test juga scan blog aku ni guna tempat2 scan yang ada dalam internet ni.. Namun jawapan yang aku terima tetap juga sama.. Tiada tanda2 munculnya malware dalam blog aku.. Apakah aku perlu buang entry itu..?? Tapi sayang pulak sebab entry tu dah lama bertapak dalam blog aku ni..


P/s : Sesiapa boleh tolong bagi pendapat mahu pun cadangan tak..??

7 comments:

Unknown said...

o idea to help you..tpy apa kte buang shjelah..hehe

farah wahedda said...

Apa kta klaw arpiz buang entry tu ^^

tia @ Ini Kisah Tia said...

taip baru jelah . eh tak payah taip . just copy and paste . jangan cari bala piiz . dah ada warn tuh kang tak pasal menangis tak berlagu . ahahaha ;)

Arpiiz said...

cucu umie : Okay, akan dipertimbangkan idea tu..^^

Arpiiz said...

farah : farah pun suruh buang jugak..??

Arpiiz said...

tia : yelah2, kita buang lah..huhuhu

tia @ Ini Kisah Tia said...

hahaa .. tau takpe ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...