Wednesday, June 15, 2011

Pengalaman merasai gegaran gempa..

Salam semua readers.. Ni dah bangun ke belum ni..?? Ke ada yang still berterbangan dialam mimpi..?? Tapi kalau ada yang still tidur tu, biarlah ye, mungkin malam tadi dia buat solat hajat kot..hehe. Kalau ada yang tidur lambat sebab merempit tu, aku tak nak komen lebih lah..

Tapi ada ke mat2 rempit layan blog..?? Okay2, aku teruskan kepada tujuan asal untuk entry ni.. Seperti yang korang tau, semalam kan berlakunya kejadian gempa di Sumatera Utara.. So Malaysia pun kene jugak lah tempiasnya..

Siapa dekat sini yang ada rasa gegarannya.. Aku dengar cuma area pantai barat je yang kena, kalau dekat tempat lain tu aku tak tau lah pulak.. Ni nak aku ceritakan tak pengalaman aku ni time gegaran tu..?? Hah, kalau nak, korang cepat2 lah habiskan sarapan korang tu ye..hehe

Sebelum kejadian itu berlaku, suasana waktu itu amatlah tenang.. Burung2 berkicauan memecah keheningan pagi itu.. Pokok2 pun seakan2 sedang tersenyum girang dengan suasana pagi itu.. Tiba2, satu gegaran yang amat kuat telah berlaku..

Tanah2 merekah, pokok2 banyak yang tumbang.. Manakala burung2 terbang kerana takut dengan apa yang sedang berlaku sekarang ini.. Err, aku rasa macam makin melampau pulak aku ni menipu.. Okay, ini cerita yang sebenarnya..hehehe

Kalau tak silap aku, time tu area 8.30 pagi.. Aku tengah sibuk menyiapkan diri aku untuk sambung tidur sebab malam semalamnya aku lewat tidur.. Time aku tengah baring itulah aku rasa macam bergoyang2.. Aku ada terfikir, mungkin ini gempa bumi..

Tapi bila aku tengok bunga perhiasan diatas meja ruang tamu tu, takde pulak bergoyang.. So aku tidak lah mengambil kesah tentang perkara itu.. Lepas tu malam tadi pulak, ketika aku tengok berita pukul 8 tu, barulah aku tau yang time aku rasa bergoyang tu, memang betul ada gegaran..

So, aku dah dapat lah pengalaman dan rasa macam mana ketika berlakunya gegaran.. Masa gegaran2 sebelum ni aku tak dapat nak rasa sebab time tu aku tengah tidur..huhu

7 comments:

terataiflowerz said...

gile ngeri

Mawar Berduri said...

perghhh.. hebat pengalaman.. tapi kalau pengalaman yang tanah merekah tu, maybe aku akan comment lebih panjang lebar kot.. hehe..

btw, alhamdulillah, tiada korban nyawa kat malaysia nie kan..

Jenny Pa-un said...

huhuhu.. kat sini xde rasa kot huhu

Arpiiz said...

teratai : err, gegar sikit je,so takde lah ngeri sangat..hehe

Arpiiz said...

mawar : betul tu, mujur takde korban dekat malaysia ni..

Arpiiz said...

alyajane : hmm, duduk area mana..??

amal said...

sya belum pernah lagi rasa bnda tu..err..x nak la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...