Friday, April 29, 2011

Susah tak nak bersikap adil..??

Salam petang buat para readers digest yang sedang melangak depan laptop tu.. Korang tau tak maksud melangak tu..?? Kalau tak tau ni aku bagitau dekat korang, melangak tu maksud dia kura2.. Err, itu tipu ye, maksud yang sebenarnya ialah menghadap..

Okay, malas nak berceloteh panjang dekat entry ni, aku teruskan kepada topik utama aku menghasilkan entry ini.. Siapa dekat sini yang mempunyai sikap adil dalam diri nya..?? Kalau ada sila jawab segala persoalan dan pertanyaan yang bakal aku lancarkan didalam entry ini..

Tapi aku pasti yang korang mestilah mempunyai sikap adil betul tak..?? Aku adalah seorang abang, jadi dah memang nyatalah yang tanggungjawab aku untuk menjadi contoh kepada adik2 tu besar.. Tapi bila berlaku pergaduhan, ala budak2 biasa lah kalau bergaduh..

Aku kena pulak mengadili mereka.. Kena pulak fikir sapa yang mula dulu dan bagi hukuman.. Kadang2 aku rasa macam malas je nak masuk campur kalau dorang tu bergaduh.. Tapi aku tak boleh, aku akan rasa tension kalau aku tak masuk campur..

Itu baru nak jadi adil kepada adik2 aku, belum lagi kalau jadi pengadil bola sepak.. Agak2 kalau aku jadi pengadil bola sepak lagi lah tension bila tengok dorang bergaduh..huhu. Jadi disini aku nak tanya dekat korang beberapa soalan..

* Macam mana korang nak bersikap adil kalau korang tak tau siapa yang salah..??
* Kalau seorang adik dan seorang abang/kakak bergaduh dengan adiknya, apakah abang/kakaknya yang patut diberi hukuman lebih berat..??
* Kalau adik2 korang bergaduh, apa yang korang buat..??

Okay, cuma 3 soalan je yang aku bagi.. Cara untuk korang menjawab entry ini ialah membuat entry baru dan jawablah entry ni dan jangan lupa bagi tau aku..hehehe. Ala, tak payah lah, korang buat cara biasa je lah.. Tak tau cara biasa tu apa..?? Bagi jawapan dekat tempat komen bawah ni..hehe

P/s :  Kadang2 penat tengok kerenah adik2 aku..T_T

6 comments:

ukhti syikin said...

hehe mana tau i para reader digest ni :p ...


soklan ni taleh jawab dulu masa ini encik arpizz... lenkali i bg tau yer :D ...

KUREKURE COMEL said...

kalau mina la...mina hempuk dua2...
huhuhu....


baru adil...cepat setle...

Syuk Ry said...

cumil tol kucing 2..
Melawat ZOO negara

ain revival said...

untung laa AR xde adik..hehe

cik ina said...

alaa.buat dek je arpiiz.hehe.. letih nak support sapa2..

terataiflowerz said...

ssh nk berlaku adil seadil adilnya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...