Sunday, April 10, 2011

Mengapa kau pergi dulu...

Aku menyayangi diri mu umpama menatang minyak yang penuh.. Aku curahkan kasih sayang ku kepada diri mu yang sudah ku yakini menjadi milik ku.. Sudah ku laburkan semua benda yang ada didalam hidupku hanya untuk diri mu.. Namun mengapa kau sanggup mendustai diri ku..

kini aku kesunyian
Kau katakan bahawa kita akan kekal bersama.. Tapi ternyata itu hanya sandiwara mu sahaja.. Sandiwara yang sengaja kau lakukan agar aku tidak kecewa nanti.. Namun tindakan kau itu membuatkan aku memberi harapan yang tinggi kepada kau.. Tidakkah kau tau yang aku sangat sayang kepada dirimu..

Malam ini aku kesunyian.. Tiada lagi suara mu aku dengari.. Tiada lagi gelak tawa kita bersama seperti waktu dahulu.. Masih kah kau ingat ketika kita pergi ke taman.. Ya, taman yang pernah menjadi saksi untuk aku melamari mu demi menjadi penemanku sehingga ke akhir hayat.. Pada waktu itu kau pun tidak menjangkakannya bukan..

Tapi kenapa kau yang pergi dulu.. Kenapa kau perlu menipu diri aku ini.. Selama ini aku percaya kan diri mu.. Aku serahkan segala kepercayaan ku kepada dirimu.. Namun sanggup kau berbohong.. Bukan kah kita pernah berjanji untuk tidak merahsiakan apa2 demi perhubungan kita ini..

Terlampau payah bagi aku untuk menerima ketiadaan dirimu ini.. Hidupku memang ternyata lebih sunyi apabila ketiadaan dirimu.. Kalau lah boleh ku undurkan masa, pasti akan aku luangkan lebih masa untuk bersama mu.. Akan aku luahkan betapa aku cintakan dirimu..

Pulanglah kasihku.. aku terlalu rindu sangat padamu..

Si isteri : Bang..!! saya baru sehari tidur dekat rumah mak, tapi bercakap macam saya dah takde..grrr

Si suami : Eh ye ke, hehehe

Tamatlah perbualan antara suami isteri pada malam itu.. Salam malam buat korang ye..^^

7 comments:

aNis sHazLiN said...

hahahaha! hanya mmpu gelak! :D

Sunah Mohammad said...

erk! humban dalam laut kang! ingatkan de ape lah..haish...

sabrina said...

alahai..ingt kn ap td...bru nk feeling2...
suspens jer..
good idea!!!

fareiyka said...

haduss !! terkena gax budax chumill sorang niey !! bakor kang baru tawu.. baru je mao tumpang simpaty. . ayoyo !!

KUREKURE COMEL said...

hahaha..sengal wooo...dah kawen ek...hehehe

amii afandi said...

hahhha, wat suspen je -.-''

tapi dah agak dahhh.

Oyat Ceritera said...

gelak tergolek2 dah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...