Wednesday, April 06, 2011

Wanita dan membeli belah..

Wanita dan membeli belah

Satu perkara atau aktiviti yang memang tidak dapat dipisahkan..

Satu perkara yang memang menjadi rutin setiap bulan..

Kalau yang berduit atau mempunyai lelaki berduit, mesti mahu setiap hari membeli belah..

Pasti akan ada sahaja benda yang nak ditukar baru..

Kasutlah, bajulah, make up lah..

Walhal baru minggu lepas beli..

Tak salah kalau mampu, tapi bagi mereka yang tidak mampu ni..

Janganlah mudah terpengaruh dengan orang lain..

Bak kata pepatah, ukur baju ikut badan sendiri..

Aku tau tak semua yang macam tu..

Tapi kalau benda ni selalu diamalkan..

Boleh berlaku pembaziran tau..

Wahai insan yang bernama wanita..

Jika mempunyai duit yang lebih tu..

Simpan lah untuk kegunaan pada masa2 kecemasan..

Kalau tak pun, hulur lah pada yang memerlukan..

Pesanan khidmat masyarakat ini dibawakan khas oleh Arpiiz..hehehe

P/s : Satu entry luahan perasaan untuk adik aku, tapi dia tak akan baca punya..huhuhu

Ini shopping tahap apa ye..??

11 comments:

ceK-Sitie said...

adek awak je kot yg rajen shopping , muehehe :p

sabrina said...

yes2...btol2...
shoping n wanita ibarat jantong n manusia...x bleyh pisah..
haha..

aniswany said...

nafsu pompuan mmg kearah tu..nk wat cmna ..tp anis xlah terok sampai pic atas tuh .. hihi peace ;)

farah wahedda said...

laa shopping sakan tu..sampai muka pon tak nampak..yang nampak kaki je huhu

cik ina said...

terasa doe...haha.entah lah.naluri apa ada dalam jiwa ni.suka tengok benda baru kot.tu la suka shopping. :))

mykhalis said...

mampu ke tak mampu cuba berjimat cermat..tahan nafsu tue.. kita tak tau masa depan camne.. watnya ada masalah..duit dah habis shoping.. kan kan?wanita wanita

Tips supaya blog sentiasa diingati

Kenangan lahir 80-an

Ada apa dengan dara

khalis datang ziarah di sini

cAnDY A.N.A said...

ana suke gile shopink!! tp window shopink jela.. duit xde nk shopink beul2.. buat pngetahuan arpiiz,, shopink tu mcm satu terapi utk wanita la..
so,,kalau arpiiz ade awek t,, jgn sekat2 dye g shopink, tp kalau nk gne duit arpizz,,haaa yg tu boleh disekat.. heehe

KUREKURE COMEL said...

nsib baik mina tak suke shopping...hehehe...


ni dah lama tak beli selipar ni..
apa kata arpiiz blanje..hehehe...

Oyat Ceritera said...

inilah keistimewaan wanita....hahaha shopping ibarat mendapat emas permata di jalanan...^*^

NUR AYNIE said...

kenape sy terasa?? huhuhuu =P

Raji berkata said...

hohohoh tu lah pasal ;D
kdg2 pelik juga tahan mereka bershopping selama berjam2 =.=

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...