Tuesday, April 19, 2011

Wanita sila berhati2..!!

Di sini ada satu kes yang baru aku jumpa.. Apakah aku perlu menyatakan dari mana sumbernya..?? Aku rasa tak perlu, lagi pun orang yang memberitahu aku tu pun tak membenarkan aku untuk mendedahkan identiti dia.. Entry ini ditulis untuk mengingatkan para wanita yang berada diluar sana untuk berhati2 dengan...
contoh krim pencerah muka

Berhati2 dengan apa..?? Hehehe, mesti lah kena bagi suspen dulu, kalau tak nanti tak best lah.. Okay2 lah, aku bagitau apa benda yang aku nak sampaikan.. Para wanita yang suka sangat membeli krim pencerah di pasar2 malam mahu pun di pasar tani.. Korang kena berhati2 agar tidak membeli satu krim pencerah muka yang sangat bahaya ini..

Sekiranya korang tidak berhati2, kemungkinan korang untuk menjadi seperti mangsa krim tersebut amatlah tinggi.. Sebelum itu, aku minta korang pergi tengok dulu krim pencerah muka korang itu.. Kemudian korang check dekat bahagian kandungan..

Korang dah amik belum krim pencerah korang.. Kalau dah korang tengok dekat bahagian kandungan tu.. Lepas tu korang cari perkataan frolescoxide.. Korang jumpa tak, cuba check lagi sekali sebab kemungkinan perkataan itu ditulis dalam tulisan yang kecil..

Menurut kajian, krim yang mengandungi bahan itu boleh menyebabkan perubahan keatas kulit dalam masa 2 jam..Antara simptom2nya ialah :

* Gatal2 pada bahagian muka..
* Timbul bintik2 kemerahan pada tempat yang digunakan..
* Akan rasa mengantuk yang teramat sangat..
* Mudah berasa letih selepas bangun dari tidur..

Di sini aku berikan gambar kesan daripada penggunaan krim yang mengandungi bahan itu.. Hope korang takkan terkejut bila melihat gambar ni ye..






Inilah dia gambarnya.. Eh2, ada yang pengsan sebab terkejut sangat ke..hehehe.. Sila jangan marah dulu, biar aku bagi penerangan.. Sebenarnya korang tak payah risau sebab bahan tu memang tak wujud pun dalam krim pencerah korang..

Dan ini peringatan yang betul2 punya.. Krim2 kecantikan di pasar kebanyakannya tak selamat, so lebih baik korang berhati2 ketika membeli barang yang macam tu..

P/s : Tadi tengok dekat berita, panadol dengan eyemo pun ada yang fake..

11 comments:

sweetyuzz said...

thanx 4 da info..:)

farah wahedda said...

wooww catek monyet tu huhuhuhuhu..esh ingtkan betul laa bahan2 tu huhu

fareiyka said...

great info but, Eiyka ta pakai krim pencerah. . *da gelap tue, gelap je la.. ^_^

ada mokhtar said...

ssh betul nak cari produk yang betul2 elok skrg...

Putri Sayang Kamu (PSK) said...

haha ! meh sini , meh sini . nak ketuk lutut tu . hahaaa . nasib baik tak bangun pi bilik bawak keluar krim tu . eden dah terkena lah pulak . huhuhu

NUR AYNIE said...

eyemo pun ade fake?? aduhhh~~ mcm ne nak detect ?? huihuhuhu

Cikgu Dahlia said...

hhhaha...
baru nak g check kat i punye simplysiti eventhough tahu tak mudarat :S

zakiah said...

monyet tuuuu... comel lah jugak kot -___-!

Unknown said...

yeke...kalau fair & lovely ok tak?? sebb nana guna tu...selamat je dgn kulit nana tandanye ok la kan...hehehe

mykhalis said...

yup..bukan nak nayakan orang berniaga pasar malam,tapi barang2 kosmetik dan perubatan better pegi tempat yg boleh dipercayai la

amal said...

caya la sampai muka jadi macam tu...hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...