Sunday, April 17, 2011

Blog aku kena malware...??

Apa..!! Betul ke apa yang korang baca tu..?? Entah lah, aku sendiri tak dapat nak memastikannya kerana terdapat sedikit konflik dalaman yang aku tengah hadapi.. Celah mana konflik dalaman kau apiz..?? Aish, tau nak merepek je ye..(suara tidak dikenali)

Semalam masa aku buka blog aku dengan menggunakan lappy aku.. Tiba2 aku mendapat warning dari Encik AVG, iaitu ketua dari puak penentang virus dalam lappy aku ni.. Dia kata yang blog aku mengandungi unsur lucah yang melampau.. Eh silap pulak, dia kata yang blog aku ada unsur yang mencurigakan..

Mula2 aku cuak juga, tapi oleh kerana aku mengamalkan sikap berhati2 dijalan raya (apa kena mengena pulak ni..) maka aku cepat2  memengsankan menenangkan diri ini.. Aku test pula buka dari komputer rumah aku.. Aikk..!! Elok pula tiada tanda2 kiamat amaran malware tu..

Lepas tu aku pergi check dekat google webmaster, pun tiada juga.. Korang tau tak macam mana nak check dekat google webmaster tu..?? Kalau tak tau korang boleh pergi buka tab baru dan cari google webmaster.. Masuk je dalam tu dan klik dekat blog korang yang mana nak di check tu.. Pergi dekat diagnostik dan klik malware..


Kalau ada nanti dia akan bagitau lah dekat situ.. Bila dah tau, korang cari lah link tu dalam blog korang dan buangkannya.. Eh2, dah jadi tutorial untuk buang malware pulak entry ni.. Tapi takpe kan, korang pun bukan kisah sangat pun..(ye ke..??)

Err, korang masuk blog aku ada tak kena tanda2 amaran tu.. Kalau ada sila bagitau aku.. Macam mana nak bagitau..?? Kalau korang masuk je dekat blog aku ni dan komen terus boleh tak..?? Kalau tak boleh takpelah..huhu
lebih kurang macam ni lah warning yang aku dapat tu..

6 comments:

farah wahedda said...

hurm stakat ni ok je ..nk komen pape kt blog awak boleh je huhu

Unknown said...

first tme dengar blog boleh ad virus ea..huhu thnkx for the information

Opah Kentang said...

test test komen..

:)

Putri Sayang Kamu (PSK) said...

oke je pun . takda apa2 . sihat blog awak ni . hehe

KUREKURE COMEL said...

owh...tgk situ ek....baru tau ni...

Aqilah Azmi said...

ENCIK AVG?
OMYGOD , semangat gila bro neh . HAHAHA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...