Friday, April 01, 2011

Biarkan rama-rama itu terbang..

Perghh, tajuk memang tak boleh blah langsungkan.. Siapa yang nak aku tukar tajuk ni korang angkat tangan ye.. Emm, tak de pun yang angkat tangan, tak payah lah aku tukar.. (Sebenarnya aku tak nampak pun korang angkat tangan ke tak..hehehe)

bagi kredit dekat pakcik google..^^
Apa cerita pulak untuk entry ni.. Ala, aku malas nak melalut panjang2 lah, korang terus baca je lah ye.. Ada seorang wanita yang mempunyai masalah penglihatan.. Even dia mempunyai kekurangan sebegitu, tapi dia mempunyai wajah yang sangat jelita..

Hampir semua pemuda tergila2 kan wanita yang bernama Saleha ini sampai ada yang masuk hospital gila.. Begitulah hebatnya penangan si Saleha itu.. Seperti biasalah, kalau ada wanita yang cantik mesti ada penjahat yang hodoh.. Penjahat itu bernama Kasim..

Kasim telah membuat plan yang baik punya sebaik minyak masak daisy agar dia dapat memiliki Saleha.. Dia tak kisah sekiranya dia ditangkap atas jenayah yang akan dia lakukan itu sebab dia memang hati kering.. Kini tibalah masa yang ditunggu oleh Kasim.. Dia melihat Saleha baru pulang dari membeli sedikit barang di kedai 99 speedmart..

Pada waktu itu hanya Saleha seorang sahaja yang berjalan.. Kebiasaannya adik Saleha akan menemani Saleha, tapi pada waktu itu adiknya terpaksa balik dulu sebab sakit perut.. Kasim terus menghidupkan van yang dia naiki itu dan mula menghampiri Saleha..

Apabila Kasim rasa keadaan sekeliling sudah selamat, dia terus bertindak menangkap Saleha.. Saleha pula sangat terkejut sampai dia sendiri tidak mampu untuk menjerit meminta bantuan.. Kasim terus memandu vannya menuju  kearah hujung kampung.. Hujung kampung itu merupakan antara kawasan yang agak lengang sebab dikelilingi hutan hujan tropika..

Kasim memberhentikan van dia betul2 dihadapan sebuah pondok buruk.. Dia mengeluarkan Saleha dari van dan Saleha pula merayu2 kepada orang yang menangkapnya itu supaya minta dilepaskan.. Pada waktu itu Kasim memang sudah tidak mempunyai nilai2 kemanusiaan lagi.. Hanya nafsu sahaja yang menguasai dirinya..

Tiba-tiba, seorang budak yang berumur dalam lingkungan 5 tahun telah menangkap rama-rama yang sedang terbang dan mak dia meminta agar budak itu melepaskan rama-rama itu.. Budak itu mendengar kata2 mak dia dan melepaskan rama-rama itu semula.. Itulah dia cerita untuk entry ini..hehehe

8 comments:

Fey Bee's said...

waaaaaaaaaaaaaaa apizzz neh kan! yaya syiok dah bace ape jd kat salehaa haha

amal said...

xberapa paham la.macam mana erk sebenarnya cerita ni ??

Arpiiz said...

yayarashid : hehe, itu yaya kenalah fikirkan sambungannya..^^

cik ina : haha, maknenya, ending ni takde kena mengena dengan cerita tu..

kalau tak paham baca ulang2 kali okay..hehe

KUREKURE COMEL said...

sengaaalllll....geram betul....
suka tau buat entry cmtu....ishh2..



tertipu lg..hehehe...

Arpiiz said...

kurekure : err, jangan marah ye, time tu memang tengah plan nak buat entry macam ni..hehe

allia farhana said...

????
serius tak paham..ape kene mengena budak tu dgn kasim?budak tu dtg dari mane pulak?

Arpiiz said...

allia : hahaha, memang takde kena mengena pun..^^

amny said...

tipah tertipu..opss..amni tertipu la...haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...