Friday, September 30, 2011

Kalau barang hilang...

Salam dan hai kepada readers serta para pembaca semua..

Okay, dekat sini aku nak share kan dekat korang tips2 yang boleh diguna pakai jika korang telah kehilangan barang.. Especially untuk kes2 dimana yang sebenarnya korang terlupa dekat mana korang letak, tapi still jugak nak cakap yang barang tu hilang..hehehe

Hah, dah sedia ke belum untuk menyalin atau mengkopi pes (copy paste) tips2 dibawah ini.. Kalau dah sedia, sila teruskan pembacaan sajak korang ye..

* Panggil nama barang tu..
- Contohnya kalau korang tak jumpa dekat mana dompet korang, korang jeritlah "Dompet..!! Dompet..!! ko dekat mana..??".. Hah, lebih kurang macam tu lah..

* Buat tak tau je..
- Cara ini ialah cara kedua selepas cara dekat atas tu.. Peratusan untuk menjumpai barang tu agak kurang jika nak dibandingkan dengan cara dekat atas.. Tapi ianya bergantung kepada nasib seseorang lah..

* Buat solat sunat / wajib..
- Aku rasa cara ni yang paling berkesan.. Sebab biasanya time2 solat tu jugak lah kita akan teringat dekat mana kita letakkan barang yang dikatakan hilang tu.. Tapi kalau masa korang solat tu tapi tak dapat apa2 bayangan, aku nak ucapkan tahniah lah sebab dapat solat dengan khusyuk..^^

Ya, itu sahajalah tips2 yang dapat aku kongsikan dalam entry ni.. Tips2 ni aku bagi sebab aku sendiri dah gunakannya.. Dan ianya memang berkesan lah untuk aku menjumpai barang2 yang telah aku lupa dekat mana aku letakkan..hehe

P/s : Tapi jika cara2 diatas tak berkesan, korang redha jelah ye..hehe

9 comments:

emarieys said...

semalam bos ada hilang wallet..dh cr merata2..

last kawan bos jumpa kat dlm kereta..padahal bos dh cri juga dlm kereta..

so lega..

mochachichifinaz said...

ekeleeeeeee... :D

Unknown said...

hahaha..benda kalau masa tengah cari mesti tak jumpa..sat gi dah jumpa terpacul depan mata..adoiiii

mikeyvio said...

wuu~ kalu cri xjmpa. tp kalu wat xtau, snang je t'jmpa dgn ndri. slalu cmtu.

aiman mania said...

huuhuu...betul gak apa yg arpiz cakap..time duk tengah semayng tu lah,semua kita ingat..heehee..napalah jd camtuh ya?

Unknown said...

yeah tips #3 tu trbak.. solat hajat.. :)

biasanya brng trsalah letak sbb careless kan :)

Unknown said...

hang tau apit , bila ckp bab brg hilang ni..sampai la aku pon heran mcm mana passport aku boleh hilang dekat US dulu ..merana aku beb !

Unknown said...

XTVT sblm habis thn ni.http://gilamodified.blogspot.com/2011/10/mai-tengok-xtvt-aku-utk-tahun-ni.html

Alif Haris said...

haha boleh lak panggil ye :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...