Friday, September 02, 2011

Nak kuih ke atau duit raya..

Salam dan hai kepada readers serta para pembaca semua..

Aku tau sekarang ni still mood beraya, jadi memang tak salah lah kan kalau aku nak ceritakan satu pengalaman aku masa kecik2 dulu.. Pengalaman yang aku rasakan memang best untuk aku kongsikan dekat dalam entry dan blog aku ni..

Macam ni ceritanya, seingat aku masa tu umur aku dalam lingkungan 1 atau 2 tahun lah.. Okay, aku tau itu memang tipu sebabnya time tu umur aku lebih kurang dalam darjah 5 kot.. Dah menjadi lumrah bagi seorang kanak2 yang comel macam aku (time tu la, sekarang cuma hensem je..hehe) untuk pergi mengutip duit raya..

kalaulah dapat duit raya banyak macam ni..hehe
Dah macam halloween pulak, tapi halloween pergi kutip gula2 bukan kutip duit raya.. Kembali kepada cerita utama.. Masa tu tengahari, cahaya mentari begitu kejam menusuk2 ke dalam kulit aku sehingga membuatkan aku berasa sangat dahaga..

Kitorang pun singgahlah di sebuah rumah yang agak besar lah.. Bila kitorang bagi salam je, dengan sepantas kilat seorang kakak telah datang sambil mengajukan soalan subjektif dekat kitorang.. "Hah, ni datang nak makan ke nak duit..?", sambil tersenyum melihat kitorang..

Lebih kurang begitulah bentuk soalan yang telah keluar dari mulut akak yang cantik lagi manis rupanya.. Kitorang pun tanpa berfikir panjang terus mintak duit raya.. Lupa terus tentang haus ditekak ni bila terdengar tentang duit raya..

Selepas sahaja dapat duit raya tu, kitorang pun mengambil keputusan untuk pulang ke rumah sebab dekat rumah sendiri dah tentu2 dapat minum.. Itulah antara kenangan aku ketika beraya masa kecik dulu.. Sekarang ni bila dah besar, rasa tak best pulak sebab tak dapat duit raya..huhu

P/s : Nanti kalau rasa rajin, aku cerita lagi pengalaman2 raya masa kecik dulu..

1 comment:

feyza said...

nak duit raya bole.?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...